Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A11 |
Conèixer la literatura en llengua espanyola. |
| A12 |
Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana. |
| A16 |
Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi literària. |
| A17 |
Conèixer les bases de l'edició de textos. |
| A19 |
Utilitzar eines, aplicacions i programes informàtics específics. |
| A22 |
Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi. |
| A25 |
Gestionar i controlar la qualitat editorial. |
| A26 |
Interrelacionar els diferents aspectes dels estudis lingüístics i literaris. |
| A27 |
Identificar problemes i temes de recerca i avaluar la seva rellevància. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A11 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània de la llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A12 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània de la llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A16 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A17 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A19 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A22 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A25 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A26 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
| | A27 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi i la crítica literària
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals
Coneix la literatura contemporània en llengua espanyola
Comenta i valora textos literaris
Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
| | B4 |
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d'allò que s'espera en la manera adequada d'acord amb la bibliografia donada i amb el temps previst
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. La fundación de América |
|
Tema 2. “Tuércele el cuello al cisne...”: Notas sobre el Modernismo y los modernismos en Hispanoamérica |
|
Tema 3. Disolución, fragmentación, transformación del Modernismo hispanoamericano: las vanguardias |
3.1. La ruptura del texto poético
3.2. Características generales de la vanguardia hispanoamericana
3.3. Manifiestos |
Tema 4. Análisis de textos poéticos: César Vallejo, Pablo Neruda, Oliverio Girondo, José Juan Tablada, Vicente Huidobro, Nicanor Parra, Octavio Paz, Juan Gelmán, José Emilio Pacheco, Alejandra Pizarnik |
|
Tema 5. El cuento hispanoamericano: estudio y antología |
|
Tema 6. Aproximación al teatro y la novela hispanoamericanos del siglo XX. |
|
Lecturas:
1. Antología de textos poéticos y manifiestos elaborada por el profesor responsable de la asignatura.
2. Antología de cuentos hispanoamericanos elaborada por el profesor responsable de la asignatura.
3. Lectura de una de las cuatro novelas que se proponen a continuación:
3.1. Ricardo Güiraldes. Don Segundo Sombra, Sara Parkinson de Paz (ed.), Madrid, Cátedra.
3.2. Alejo Carpentier, El reino de este mundo, Barcelona, Seix Barral.
3.3. Juan Rulfo, Pedro Páramo, Madrid, Cátedra.
3.4. Andrés Neuman, Bariloche, Barcelona, Compactos Anagrama,2008. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Las fuentes de información son los repertorios bibliográficos tanto de carácter general como particular; así como cualquier tipo de recurso electrónico documentado y fiable. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|