Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A8 |
Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A8 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els propis processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
- El text poètic. |
- Vers, estrofa i poema.
- Elements per a l'anàlisi mètrica del vers.
- Funció expressiva de la mètrica en el text poètic. |
- La mètrica i la seva funció a la poesia. |
|
- El llenguatge poètic. |
- El llenguatge figurat: relació, ús i funció expressiva. |
- Anàlisi del text poètic. |
|
- Tècniques, elements compositius i recursos narratius a l'obra en prosa. |
|
- La interpretació: fonaments i límits. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
0 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
30 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
8 |
10 |
Proves pràctiques |
|
2 |
8 |
10 |
Proves orals |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres més relevants. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica dels elements de la metodologia de l'anàlisi literària.
|
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Aplicació pràctica de la metodologia de l'anàlisi literària en els seus diferents aspectes.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura, reflexió i interpretació, degudament documentada, de textos de diferents moments de la història literària per part de l'alumne.
|
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i ampliació d'informació solicitada per l'alumne. |
Descripció |
Temps dedicat a aterdre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Participació a les classes en la resolució d'exercicis i qüestions puntuals referents a l'anàlisi de text fets a l'aula |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Participació a les classes en la resolució d'exercicis i lliurament de pràctiques fets fora de l'aula |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Prova d'avaluació |
25% |
Proves pràctiques |
|
Prova d'avaluació |
25% |
Proves orals |
|
Prova d'avaluació |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- S'han d'aprovar els dos examens escrits independenment. - Les proves de desenvolupament i de pràctiques, proves escrites, han de estar aprovades per tal que compti la prova oral. - Si un alumne no realitza la prova oral, atès que aquesta és obligatòria, perdrà el 25% del total. Això és així també per a la segona convocatòria. |
Bàsica |
|
- Antonio Quilis: Métrica española, Ariel.
- Tomás Navarro Tomás: Métrica española, Labor.
- Tomás Navarro Tomás: Arte del verso, Visor.
- Bice Mortara Garavelli: Manual de retórica, Cátedra.
- Óscar Tacca: Las voces de la novela, Gredos.
- Antonio Azaustre y Juan Casas: Manual de retórica, Ariel.
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LECTURA I INTERPRETACIÓ DE TEXTOS LITERARIS/12264214 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LITERATURA HISPANOAMERICANA CONTEMPORÀNIA/12264112 | LITERATURA ESPANYOLA CONTEMPORÀNIA/12264111 | LITERATURA ESPANYOLA DELS SEGLES XVIII I XIX/12264113 | LITERATURA HISPANOAMERICANA MODERNA/12264114 | LITERATURA ESPANYOLA DELS SEGLES D'OR/12264116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LECTURA I INTERPRETACIÓ DE TEXTOS LITERARIS/12264214 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|