DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) USOS DE L'ESPANYOL ESCRIT Codi 12264206
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
HERRERA RODRIGO, MARÍA
Adreça electrònica maria.herrera@urv.cat
Professors/es
HERRERA RODRIGO, MARÍA
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant Caracterización de los usos del español escrito

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A14 Conèixer les varietats lingüístiques de la llengua espanyola.
 A21 Elaborar i traduir diferents tipus de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A14 Coneix les varietats dialectals, sociolingüístiques i estilístiques de la llengua espanyola
 A21 Sap emprar els diversos registres i els recursos estilístics de la llengua espanyola
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Adapta els objectius d'aprenentatge proposats pel professor/a
 B2 Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
 B4 Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Introducción 1.1. Lengua y sociedad
1.2. El sexismo en el lenguaje
1.3. Usos y registros: variedades diatópicas, diastráticas y diafásicas
2. Tipos de textos por la forma y la intención 2.1. Textos descriptivos
2.2. Textos narrativos
2.3. Textos expositivos
2.4. Textos explicativos
2.5. Textos argumentativos
2.6. Textos predictivos
2.7. Textos instructivos
2.8. Textos estéticos
3. Tipos de textos por el ámbito de uso 3.1. Textos científico-técnicos
3.2. Textos jurídico-administrativos
3.3. Textos periodísticos
3.4. Textos publicitarios
3.5. Textos políticos
3.6. Textos académicos
3.7. Textos digitales

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
2 0 2
Sessió Magistral
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
30 0 30
Pràctiques a través de TIC
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
0 10 10
Presentacions / exposicions
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
2 0 2
Estudis previs
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
0 15 15
Debats
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
2 0 2
Atenció personalitzada
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
1 20 21
Proves pràctiques
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
1 20 21
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura y del sistema de evaluación
Sessió Magistral Explicación de los contenidos de la asignatura
Resolució de problemes, exercicis Realización de las prácticas en el aula
Pràctiques a través de TIC Realización de ejercicios a través de la plataforma virtual (ejercicios de análisis y comentario de textos no literarios)
Presentacions / exposicions Exposición oral por parte del alumno/a de un tema o un trabajo
Estudis previs Lectura crítica de artículos relacionados con la materia (documentación previa a las sesiones magistrales)
Debats Intercambio de ideas previo y posterior a las pruebas de evaluación

Atenció personalitzada
Descripció
Atención a través del aula virtual. Atención en el despacho (entrevista inicial, resolución de dudas, revisión y comentario personalitzado de las pruebas de evaluación, entrevista de evaluación final).

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
Participación en las clases y portafolio del alumno/a 10%
Pràctiques a través de TIC
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
Realización de las prácticas virtuales 10%
Presentacions / exposicions
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
Exposición oral por parte del alumno/a de un tema o un trabajo 10%
Proves pràctiques
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
Una prueba de comentario de textos breves 30%
Proves objectives de tipus test
A14
A21
B1
B2
B4
B6
C4
Una prueba de evaluación de carácter teórico-práctico 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En la segunda convocatoria solo se tiene en cuenta la prueba de evaluación de carácter teórico-práctico (60%) y la prueba de comentario de textos breves (40%).


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent