DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) LECTURA I INTERPRETACIÓ DE TEXTOS LITERARIS Codi 12264214
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
PUJOL RUSSELL, SARA
Adreça electrònica sara.pujol@urv.cat
Professors/es
PUJOL RUSSELL, SARA
Web
Descripció general i informació rellevant Es pretèn que l'alumne s'iniciï i aprofundeixi en la lectura i formes de interpretació d'un text literari.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A16 Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi literària.
 A22 Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A16 Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius
 A22 Identifica textos literaris en funció de les seves característiques lingüístiques i sobretot literàries
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
- Llenguatge artístic i llenguatge literari.
- El text literari: una unitat estructurada. - Text i context.
- Lectura, decodificació i interpretació.
- Anàlisi del text poètic: models d'interpretació.
- Anàlisi del text narratiu: aplicació de tècniques i recursos.
- Els gèneres literaris.
- L'interpretació: fonaments i límits.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
20 40 60
Esdeveniments científics i/o divulgatius
2 0 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
35 0 35
Resolució de problemes, exercicis
0 30 30
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
2 8 10
Proves pràctiques
2 8 10
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, criteris d'avaluació i informació bibliogràfica comentada de les obres més relevants.
Sessió Magistral Exposició teòrica dels elements que conformen la lectura i interpretació d'un text literari.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Conferències, amb especialistes de prestigi, per aprofundir en el coneixement d'aspectes específics de la matèria.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Aplicació pràctica de la metodologia de la interpretació del text literari en els seus diferents aspectes.
Resolució de problemes, exercicis Lectura, reflexió i interpretació, degudament documentada, de textos de diferents moments de la història literària per part de l'alumne.
Atenció personalitzada Temps dedicat a tendre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves.

Atenció personalitzada
Descripció
Temps dedicat a tendre i resoldre dubtes dels alumnes que ho demanin, tant els problemes que sorgeixin a l'aula com als exercicis realitzats i les proves.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Participació a les classes en la resolució d'exercicis. 5%
Resolució de problemes, exercicis
Participació a les classes en la resolució d'exercicis i lliurament de pràctiques fets fora de l'aula. 20%
Proves de desenvolupament
Prova d'avaluació. 15%
Proves pràctiques
Prova d'avaluació. 60%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

- La no presentació d'una pràctica será qualificada amb la nota de zero.


Fonts d'informació

Bàsica

- Rafael Lapesa: Introducción a los estudios literarios, Cátedra.

- Antonio Quilis: Métrica española, Ariel.

- Antonio Domínguez Caparrós: Diccionario de métrica española, Alianza.

- Kurt Spang: Géneros litararios, Síntesis.

- Óscar Tacca: Las voces de la novela, Gredos.

- Darío Villanueva: Estructura y tiempo reducido en la novela, Bello.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
METODOLOGIA DE L'ANÀLISI LITERÀRIA/12264115


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent