Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Aproximación a la polémica: ¿literatura de mujer? |
|
La sensibilidad de Juana Inés de la Cruz
|
|
¿Qué le mueve a escribir a la mujer del XIX? ¿Sobre qué? Estado de la cuestión |
Las poetas románticas
Emilia Pardo Bazán |
Las poetas de la Generación del 27 |
|
Las narradoras del XX |
|
La poesía más actual |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
35 |
65 |
100 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
0 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
10 |
24 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
15 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura. |
Sessió Magistral |
Exposición teórica de los contenidos de la asignatura. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Asistencia a conferencias literarias, talleres, seminarios,... relacionados con la materia. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Análisis de textos y debate/exposición de los resultados |
Presentacions / exposicions |
Exposición oral del análisis literario sobre un texto. |
Atenció personalitzada |
Resolución personalizada de dudas e inquietudes que se le generen al alumno sobre cualquier aspecto planteado a lo largo del curso. |
Descripció |
Tiempo dedicado a atender y resolver dudas de los alumnos que lo requieran, tanto en lo referente a cuestiones surgidas en el aula como a los ejercicios realizados, la exposición oral y las pruebas. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Comentarios de textos incuidos en la programación |
20% |
Presentacions / exposicions |
|
Exposición de un análisis de texto sobre una escritora propuesta |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Prueba final teórico-práctica |
50% |
Altres |
|
< |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- El examen de desarrollo teórico-práctico tiene que haberse superado para que se hagan efectivos los tantos por ciento referidos a prácticas y a la exposición oral. - La exposición oral de un análisis de texto es previa y obligatoria para presentarse al examen. - En la segunda convocatoria contará la prueba escrita de desarrollo (70%) y la exposición oral (30%). |
Bàsica |
Caballé, Anna (dir.), La vida escrita por las mujeres. 4 vols, Círculo de Lectores, 2003
Ciplijauskaité, Biruté, La Novela femenina contemporánea : 1970-1985 : hacia una tipología de la narración en primera persona, Anthropos, 1994
Kirkpatrick, Susan, Las románticas. escritoras y subjetividad en España, 1835-1850, Cátedra/Feminismos, 1991
López, Aurora y Pastor, M. Ángeles (eds.), Crítica y ficción literaria: mujeres españolas contemporánea, Servicio de publicaciones de la Univ. De Granada, 1989
Mayoral, Marina (coord.), Escritoras románticas españolas, Fundación Banco Exterior, 1990
Nelken, Margarita, Las escritoras españolas, Horas y horas, 2011
|
|
Complementària |
Merlo, Pepa (ed.), Peces en la tierra. Antología de mujeres poetas en torno a la Generación del 27, Vandalia, 2010
Simón Palmer, M. del Carmen, Escritoras españolas del siglo XIX. Manual bio-bibliográfico, Castalia, 1991
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LITERATURA ESPANYOLA DELS SEGLES XVIII I XIX/12264113 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|