DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) FRANCÈS COMUNICATIU Codi 12264228
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs equival a un nivell A2/inici B1 del "Marc Europeu de Llengües Estrangeres". Està dirigit a alumnes que han cursat el primer curs de Grau de Llengua i literatura Hispàniques, Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Anglesos o nivell similar. Es primarà la llengua comunicativa amb una atenció especial a l'oral.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Entendre una llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A21 Elaborar i traduir diferents tipus de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Coneix la gramàtica i el vocabulari del francès
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d’ús instrumental del francès
Coneix el sistema de sons del francès
 A21 Es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
 B4 Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...

Continguts
Tema Subtema
A. Communication et lexique.
B. Phonétique.
C. Morfologia i sintaxi.
A1. Présentation et usages.
A2. Les nationalités - Les langues.
A3. La famille - Les âges de la vies.
A4. Les relations - Les sentiments
A5. Le temps qui passe - Le temps qu'il fait.
A6. Le milieu naturel.
A7. Les végétaux - Les animaux.
A8. Le corps humain. Le physique - L'apparence.
A9. Les vêtements - La mode.
A10. La maison - Le logement.
A11. Les activités quotidiennes.
A12. L'école - Le lycée - L'université.
A13. Les professions - Les métiers.
A14. La technologie - La communication.
A15. Le caractère et la personnalité.
A16. L'argent - La banque - Le commerce.
A17. Cuisine - Restaurants - Cafés
A18. Loisirs - Jeux - Sports.
A19. Transports - Circulation.
A20. Le tourisme. Les vacances.
B1. Production et classement des sons.
B2. L'Alphabet phonétique International.
B3. Introduction à la transcription phonétique (niveau élémentaire).
B4. Réalisation orale des sons.
B5. Réalisation écrite des sons.
C1. Variation des mots.
C1.1. Le substantif.
C1.2. L'adjectif qualificatif.
C1.3. Le pronom et l'adjectif non qualificatif (déterminatif).
C1.4. L'article.
C1.4.1. Théorie et pratique de l'article partitif.
C1.4.2. Degré zéro de l'article.
C1.5. Typologie générale du verbe.
C1.6. Catégorie grammaticale du verbe.
C1.7. Radical et désiences du verbe.
C1.8 Conjugaison des verbes (introduction et pratique du subjonctif).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
Sessió Magistral
A2
B4
18 10 28
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A21
B6
15 20 35
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves pràctiques
A2
A21
B6
10 10 20
Proves orals
A2
A21
B6
10 20 30
Proves de desenvolupament
A2
A21
B6
10 20 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior.
Sessió Magistral Exposició dels diferents punts dels programa i es tindrà sobretot en compte posar en pràctica tots els coneixements que es vagin adquirint.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral.

Atenció personalitzada
Descripció
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats Introductòries
Conecta amb el nivell de francès cursat en Llengua Francesa de 2n curs de Grau 5%
Sessió Magistral
A2
B4
S'estudia els punts principals del programa amb una aplicació pràctica continua. 35%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A21
B6
Posada en pràctica de la part més teòrica estudiada a les clases magistrals 10%
Proves orals
A2
A21
B6
Prova de conversació i d'aplicació pràctica a través de l'oral sobre temes de cultura francòfona 20%
Proves de desenvolupament
A2
A21
B6
Prova de redacciò escrita i compresió de textos. 20%
Proves pràctiques
A2
A21
B6
Exercicis d'aplicació pràctica 10%
Altres  

1. Prove pràctiques. 2. Proves orals. 3. Proves de desenvolupament.

1.Les proves pràctiques consixteixen en exercicis d'aplicació.
2. Les proves orals són eminentment de tipus comunicatiu.
3. Les proves de desenvolupament és referiran sobre tot a la ´comprensió i producció de textos
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen únic de tota la matèria estudiada al curs. El contingut d'aquest examen serà el següent: 1. Comprensió d'un text i treball de redacció (30%). 2. Exercicis d'aplicació pràctica, gramaticals i lèxics (pes: 50%); 3. Proval oral (conversació) (20%).


Fonts d'informació

Bàsica Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent