DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) FRANCÈS COMUNICATIU Codi 12264228
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.garcia@urv.cat
Professors/es
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs equival a un nivell A2/inici B1 del Marc Europeu Comú de Llengües Estrangeres. Està dirigit a alumnes que han cursat el primer curs de Grau de Llengua i literatura Hispàniques, Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Anglesos o nivell similar. Es primarà la llengua comunicativa amb una atenció especial a l'oral.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit a un nivell bàsic.
 A21 Elaborar i traduir diferents tipus de textos.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Coneix la gramàtica i el vocabulari del francès
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d’ús instrumental del francès
Coneix el sistema de sons del francès
 A21 Es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B6 Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C2 Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...

Continguts
Tema Subtema
A. Communication et lexique.
B. Phonétique.
C. Morfologia i sintaxi.
A1. Présentation et usages.
A2. Les nationalités - Les langues.
A3. La famille - Les âges de la vies.
A4. Les relations - Les sentiments
A5. Le temps qui passe - Le temps qu'il fait.
A6. Le milieu naturel.
A7. Les végétaux - Les animaux.
A8. Le corps humain. Le physique - L'apparence.
A9. Les vêtements - La mode.
A10. La maison - Le logement.
A11. Les activités quotidiennes.
A12. L'école - Le lycée - L'université.
A13. Les professions - Les métiers.
A14. La technologie - La communication.
A15. Le caractère et la personnalité.
A16. L'argent - La banque - Le commerce.
A17. Cuisine - Restaurants - Cafés
A18. Loisirs - Jeux - Sports.
A19. Transports - Circulation.
A20. Le tourisme. Les vacances.
B1. Production et classement des sons.
B2. L'Alphabet phonétique International.
B3. Introduction à la transcription phonétique (niveau élémentaire).
B4. Réalisation orale des sons.
B5. Réalisation écrite des sons.
C1. Variation des mots.
C1.1. Le substantif.
C1.2. L'adjectif qualificatif.
C1.3. Le pronom et l'adjectif non qualificatif (déterminatif).
C1.4. L'article.
C1.4.1. Théorie et pratique de l'article partitif.
C1.4.2. Degré zéro de l'article.
C1.5. Typologie générale du verbe.
C1.6. Catégorie grammaticale du verbe.
C1.7. Radical et désiences du verbe.
C1.8 Conjugaison des verbes (introduction et pratique du subjonctif).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A2
B4
16 10 26
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A21
B6
16 20 36
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves pràctiques
A2
A21
B6
6 12 18
Proves orals
A2
A21
B6
10 18 28
Proves de desenvolupament
A2
A21
B6
8 26 34
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior.
Sessió Magistral Exposició dels diferents punts dels programa i es tindrà sobretot en compte posar en pràctica tots els coneixements que es vagin adquirint.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral.
Atenció personalitzada Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint.

Atenció personalitzada
Descripció
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
A21
B6
Posada en pràctica de la part més teòrica estudiada a les clases magistrals 10%
Proves de desenvolupament
A2
A21
B6
Proves de redacció, comprensió de textos i exercicis gramaticals 40%
Proves pràctiques
A2
A21
B6
Exercicis d'aplicació pràctica 30%
Proves orals
A2
A21
B6
Prova de conversació d'aplicació pràctica 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en un examen únic de tota la matèria estudiada al curs. El contingut d'aquest examen serà el següent: 1. Comprensió d'un text i treball de redacció (30%). 2. Exercicis d'aplicació pràctica, gramaticals i lèxics (50%); 3. Prova oral (conversació) (20%).


Fonts d'informació

Bàsica Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006
Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent