Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit a un nivell bàsic. |
| A21 |
Elaborar i traduir diferents tipus de textos. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix la gramàtica i el vocabulari del francès
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d’ús instrumental del francès
Coneix el sistema de sons del francès
| | A21 |
Es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la forma del missatge a les diverses situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
A. Communication et lexique.
B. Phonétique.
C. Morfologia i sintaxi. |
A1. Présentation et usages.
A2. Les nationalités - Les langues.
A3. La famille - Les âges de la vies.
A4. Les relations - Les sentiments
A5. Le temps qui passe - Le temps qu'il fait.
A6. Le milieu naturel.
A7. Les végétaux - Les animaux.
A8. Le corps humain. Le physique - L'apparence.
A9. Les vêtements - La mode.
A10. La maison - Le logement.
A11. Les activités quotidiennes.
A12. L'école - Le lycée - L'université.
A13. Les professions - Les métiers.
A14. La technologie - La communication.
A15. Le caractère et la personnalité.
A16. L'argent - La banque - Le commerce.
A17. Cuisine - Restaurants - Cafés
A18. Loisirs - Jeux - Sports.
A19. Transports - Circulation.
A20. Le tourisme. Les vacances.
B1. Production et classement des sons.
B2. L'Alphabet phonétique International.
B3. Introduction à la transcription phonétique (niveau élémentaire).
B4. Réalisation orale des sons.
B5. Réalisation écrite des sons.
C1. Variation des mots.
C1.1. Le substantif.
C1.2. L'adjectif qualificatif.
C1.3. Le pronom et l'adjectif non qualificatif (déterminatif).
C1.4. L'article.
C1.4.1. Théorie et pratique de l'article partitif.
C1.4.2. Degré zéro de l'article.
C1.5. Typologie générale du verbe.
C1.6. Catégorie grammaticale du verbe.
C1.7. Radical et désiences du verbe.
C1.8 Conjugaison des verbes (introduction et pratique du subjonctif). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
16 |
10 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
20 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
Proves orals |
|
10 |
18 |
28 |
Proves de desenvolupament |
|
8 |
26 |
34 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior. |
Sessió Magistral |
Exposició dels diferents punts dels programa i es tindrà sobretot en compte posar en pràctica tots els coneixements que es vagin adquirint. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral. |
Atenció personalitzada |
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. |
Descripció |
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Posada en pràctica de la part més teòrica estudiada a les clases magistrals |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Proves de redacció, comprensió de textos i exercicis gramaticals |
40% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis d'aplicació pràctica |
30% |
Proves orals |
|
Prova de conversació d'aplicació pràctica |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen únic de tota la matèria estudiada al curs. El contingut d'aquest examen serà el següent: 1. Comprensió d'un text i treball de redacció (30%). 2. Exercicis d'aplicació pràctica, gramaticals i lèxics (50%); 3. Prova oral (conversació) (20%). |
Bàsica |
Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006
Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|