DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) FRANCÈS COMUNICATIU Codi 12264228
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Adreça electrònica elena.delacruz@urv.cat
Professors/es
DE LA CRUZ VERGARI, ELENA
Web http://Web en construcció
Descripció general i informació rellevant Aquest curs equival a un nivell A2 del Marc Europeu de Llengües Estrangeres. Està dirigit a alumnes que han cursat llengua francesa dels Graus de Llengua i literatura Hispàniques, Llengua i Literatura Catalanes i Estudis Anglesos, o alumnes que tinguin un nivell A1. Es treballarà la llengua comunicativa amb una atenció especial a l'oral.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Reconeix aspectes contrastius entre la segona llengua estrangera i l’espanyol/català.
Identifica, a un nivell bàsic, els errors més comuns que es produeixen per interferència entre llengües per poder-los corregir.
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d’aprenentatge d’una segona llengua estrangera.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Suports de comunicació integrant les competències pragmàtiques per a l'aprenentatge del francès. 1.1. Expressió dels fets de la vida quotidiana.
1.2. Expressió de consells.
1.3. Suggeriments i recomanacions.
1.4. Expressió i confrontació d'opinions.
1.5. Expressió de la causa i la finalitat
1.6. Situació d'un fet en el passat.
1.7. Expressió de les experiències viscudes.
1.8. Expressió d'un fet en el futur.
1.9. Expressió de projectes de futur.
1.10. Recomanacions de com preparar un àpat.
2. Aspectes socioculturals. Interacció llengua-cultura integrant competències culturals i interculturals. 2.1. Indrets turístics de França.
2.2. Especialitats culinàries franceses.
2.3. La ciutat i el camp.
2.4. El transport i la circulació.
2.5. Les vacances.
2.6. L'allotjament.
2.7. El cinema francès.
2.8. El món francòfon: cultura i economia.
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context integrant competències gramaticals i lexicals. 3.1. Els verbs en present d'una, dues i tres bases.
3.2. Els verbs pronominals.
3.3. Expressió de la quantitat: peu, beaucoup, assez.
3.4. Expressió de la freqüència: toujours, souvent.
3.5. Els pronoms relatius simples: que,qui,où.
3.6. El superlatiu.
3.7. Expressió de la negació: ne...jamais.
3.8. Els pronoms complements COD,COI.
3.9. El passé composé.
3.10. El futur simple i el "futur proche".
3.11. El lèxic francès (estudi per camps semàntics).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Sessió Magistral
A3
14 12 26
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
16 14 30
Presentacions / exposicions
A3
2 4 6
Treballs
A3
0 6 6
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves pràctiques
A3
6 12 18
Proves orals
A3
10 12 22
Proves de desenvolupament
A3
4 13 17
Proves de desenvolupament
A3
4 13 17
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior.
Sessió Magistral Reflexió sobre el sistema de la llengua a partir de l'anàlisi de documents orals i escrits. Estudi inductiu de la gramàtica i el lèxic.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral.
Presentacions / exposicions L'alumne haurà de dur a terme alguna exposició oral (individual) o bé alguna representació dialogada (en grup) a classe.
Treballs Exercicis d'aplicació pràctica que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement.
Atenció personalitzada Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint.

Atenció personalitzada
Descripció
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. L'atenció personalitzada es portarà a terme a l'aula, per correu electrònic (immaculada.rius@urv.cat) o al despatx 1.21 de la professora.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A3
Primer examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita.
30%
Proves de desenvolupament
A3
Segon examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita.
40%
Altres  

Participació activa a classe i realitazció de les tasques de classe.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consisteix en un examen escrit amb preguntes de comprensió oral i escrita sobre un text, exercicis gramaticals i exercicis de lèxic, que poden estar referits al text, i finalment una pregunta d'expressió escrita. El pes de la nota d'aquest examen és d'un 100%


Fonts d'informació

Bàsica Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006
Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011
A. Akyüz; B. Bazelle-Shahmaei; J. Bonenfant; M.F. Orne-Gliemann, Focus. Grammaire du Français, Hachette, Paris, 2015

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURA FRANCESA/12264104
LLENGUA FRANCESA/12264241
 
Altres comentaris
És convenient llegir i escoltar documents autèntics de: webs, diaris i revistes (en paper o digitals), cançons i pel·lícules en versió original. Al CRAI trobareu pel·lícules en V.O. subtitulades així com col·leccions de lectures graduades i audio-llibres classificats per nivells. També es recomana consultar al catàleg CRAI llibres per a l'aprenentatge del francès on trobareu material complementari que pot resultar força útil.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent