DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) INTERCULTURALITAT I LITERATURA Codi 12264231
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Adreça electrònica mariaangeles.caamano@urv.cat
Professors/es
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta asignatura desenvolupa un aspecte fondamental de la literatura del segle XXI: la interculturalitat. Enmarcada en el fenòmen de la globalització, la literatura francesa més actual es defineix per la confluencia de les cultures: escritors no francesos que escriuen en francès, escriptors francesos que s'interessen per les cultures no europees. Analizarem l'obra d'escriptors xinesos i àrabs que escriuen en francès i l'obra d'escriptors francesos que recorren Amèrica, Africa i Asia.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A22 Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A22 Coneix les tendències literàries i les obres més significatives de la literatura francesa
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
J.M.G. Le Clézio La critica del món contemporani.
El colonialisme.
Imatges d’Africa.
Imatges d’América. La Conquesta de Mèxic.
François Cheng La Xina contemporània.
Relacions Europa-Xina.
La Xina tradicional.
L’art xinès tradicional. La pintura de paisatge.
Altres escriptors xinesos a França.
Amin Maalouf Europa i el món àrab: passat i present.
La crisi de les civilitzacions.
Perspectives.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
Sessió Magistral
27 0 27
Debats
30 0 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A22
30 18 48
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves de desenvolupament
A22
2 18 20
Proves orals
A22
2 18 20
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Debats Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A22
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. 47,5%
Proves orals
A22
L'avaluació oral és la presentació d'un aspecte molt precís del temari triat per l'estudiant. 47,5%
Altres  

Participació a classe

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els dos exàmens són obligatoris.
La nota final és la nota mitjana dels dos exàmens, però també es valorarà la participació a classe.

La segona convocatòria consistirà en un examen pràctic que tindrà un pes del 100% de la nota.


Fonts d'informació

Bàsica

Cheng, Fr., La voz de Tianiy ,Barcelona, Losada, 2002.
Cheng, Fr., Vacío y plenitud ,Madrid, Siruela, 1995.
Jullien, Fr., La grande image n’a pasde forme , Paris, Ed. Du Seuil, 2003.
Le Clézio, J.M., El sueño mejicano oel pensamiento interrumpido, México, Fondo de cultura económico, 2002.
Maalouf, A., El desajuste del mundo ,Barcelona, Círculo de Lectores, 2009.
Todorov, T., La découverte del’Amérique , Paris, Ed. du Seuil, 2005.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent