Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
S’acosta al concepte d’interculturalitat mitjançant els textos literaris.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. La Edad Media de las tres culturas |
1.1. Sem Tob de Carrión
1.2. Arcipreste de Hita
|
2. La Ilustración viajera |
2.1. La Europa de Leandro Fernández de Moratín
2.2. El mundo árabe según Domingo Badia o Alí Bey
|
3. América y Europa |
3.1. La imagen de América en los cronistas de Indias
3.2. Alejo Carpentier: de la Ilustración al vudú
|
4. Imágenes de África |
4.1. Juan Goytisolo y la herencia musulmana
4.2. Bernardo Atxaga y el colonialismo contemporáneo
|
5. Mundo contemporáneo |
5.1. “Interculturalidades” en la novela: Javier Marías y Antonio Muñoz Molina
5.2. Desorientación y experimentación: Nocilla Experience de Agustín García Mallo
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
27 |
0 |
27 |
Debats |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
18 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
18 |
20 |
Proves orals |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes. |
Descripció |
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
50% |
Proves orals |
|
Presentació oral d'un tema o subtema del temari triat per l'estudiant. |
30% |
Altres |
|
Participació a classe |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants han d'utilitzar un registre estàndard culte escrit i oral, per la qual cosa qualsevol error ortogràfic, lèxic o gramatical tindrà incidència en la qualificació. A segona convocatòria: - Si la prova oral ha quedat suspesa o no ha estat presentada, s'haurà de realitzar un comentari monogràfic escrit; l'examen del temari. - Hi haurà un altre examen del temari per als suspesos o no presentats al primer. |
Bàsica |
|
1. Sem Tob de Carrión, Proverbios morales Arcipreste de Hita, Libro de buen amor 2. Leandro Fernández de Moratín, Viaje de Italia Domingo Badía Leblich, Viajes por Marruecos, Trípoli, Grecia y Egipto 3. Alejo Carpentier, El reino de este mundo 4. Juan Goytisolo, Reivindicación del conde don Julián Bernardo Atxaga, Siete casas en Francia 5. Javier Marías,Corazón tan blanco Antonio Muñoz Molina, Carlota Fainberg Agustín García Mallo, Nocilla Dream |
Complementària |
|
Le Clézio, Jean Marie,
El sueño mejicano o el pensamiento
interrumpido, México, Fondo de Cultura Económico, 2002. Maalouf, Amin, El desajuste del mundo. Cuando nuestras
civilizaciones se agotan, Barcelona, Círculo de Lectores, 2009. Paz, Octavio, El laberinto de la soledad, Madrid, Cátedra, 1993. Todorov, Tzvetan, La découverte de l’Amérique, Paris, Ed.
du Seuil, 2005. [El descubrimiento de América: el problema del otro] |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|