Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit a un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari d'una segona llengua estrangera a un nivell bàsic
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús d'una segona llengua estrangera
Es sensibilitza sobre els aspectes de més contrast entre la segona llengua estrangera i l'espanyol/el català i es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
Es sensibilitza sobre el sistema de sons de la segona llengua estrangera
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d'aprenentatge de la segona llengua estrangera
Valora la importància de la responsabilitat, l'organització, la disciplina i la consistència a l'hora de dur a terme treballs individuals i en grup com a qualitats necessàries per al desenvolupament personal
Es sensibilitza sobre les característiques diferenciadores de la cultura alemanya
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya III. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell II (3 en total). |
1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives |
Unitat 1: lliçó 2 (Themen aktuell 2): Schule, Ausbildung und Beruf (El sistema educatiu i el món laboral) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el verb werden
- el Präteritum dels verbs modals
- oracions subordinades causals, concessives i condicionals amb weil, obwohl i wenn
- conjuncions i adverbis: weil-deshalb, obwohl-trotzdem, wenn-dann
- la declinació dels ordinals
FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- expressar desitjos i preferències |
Unitat 2: lliçó 3 (Themen aktuell 2): Unterhaltung und Fernsehen (Entreteniment i televisió) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- els pronoms reflexius acusatiu i datiu
- verbs pronominals i reflexius
- verbs amb complement preposicional
- els adverbis pronominals (interrogatius i anafòrics)
- el Konjunktiv II de sein i haben i dels verbs modals
- la perífrasi würde + infinitiu
- la combinació Konjunktiv + gern
- oracions subordinades irreals amb wenn
FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos i hipòtesis
- expressar opinions i interessos |
Unitat 3: lliçó 5 (Themen aktuell 2): Familie (Família) |
ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el Práteritum dels verbs regulars i irregulars
- la diferència entre Präteritum i Perfekt
- el Präteritum de la veu passiva
- oracions subordinades d'infinitiu amb zu
- oracions subordinades amb dass
- oracions subordinades temporals amb wenn i als
FUNCIONS COMUNICATIVES
- parlar sobre la família
- expressar opinions, judicis i prejudicis
narrar fets passats en diàlegs i en narracions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
26 |
48 |
74 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
25 |
25 |
50 |
Treballs |
|
1 |
5 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Redacció de textos breus relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Descripció |
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor de d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5. |
100% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella. |
Bàsica |
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Libro de ejercicios., Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Ejercicos. Gramática de la lengua alemana, Editorial Idiomas, Madrid, 2007
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Wir haben kalt, Editorial Idiomas, Madrid 2006
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA ALEMANYA III/12264236 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|