Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix les tendències i les obres literàries més significatives en llengua francesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La França del segle XX. Història i societat.
|
|
Moviments literaris i alguns autors destacats de la literatura francesa del segle XX. |
1 La Belle Époque : Colette
2 Le Roman de la Recherche : Marcel Proust
3 L'Esthétique de la Pureté : André Gide
4 Le Surréalisme : André Breton
5 La Grandeur Humaine: André Malraux, Albert Camus
6 L’Existentialisme : Jean-Paul Sartre
7 Le Nouveau Roman: Georges Perec, Marguerite Duras
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
25 |
34 |
59 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
3 |
6 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
23 |
26 |
49 |
Treballs |
|
0 |
10 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
9 |
11 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
9 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es posarà l'alumne en contacte amb aspectes teòrics de llengua i la literatura franceses. S'explicarà la planificació i la metodologia de la assignatura. |
Sessió Magistral |
Presentació de la literatura i de la realitat cultural francesa i francòfona, sempre tenint com a objectiu la consolidació de l'aprenentatge de la llengua a través de l'adaptació de texts literaris. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral sobre obres i autors treballats a classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat sobre problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Exercicis d'aplicació pràctica, bàsicament de redacció, que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat per atendre i resoldre els possibles dubtes de l'alumnat. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es portarà a terme a l'aula, també al despatx de la professora (1.21 de Romàniques) o per correu electrònic: immaculada.rius@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral sobre sobre obres i autors treballats a classe. |
10% |
Treballs |
|
Exercicis de lectura i redacció, que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement. |
15% |
Proves de desenvolupament |
|
primer examen parcial
tipus d'examen: comprensió de texts literaris adaptats; preguntes referides al contingut del text, a l'autor i al moviment literari.
|
30% |
Proves de desenvolupament |
|
segon examen parcial
tipus d'examen: comprensió de texts literaris adaptats; preguntes referides al contingut del text, a l'autor i al moviment literari.
|
40% |
Altres |
|
Assistència i participació activa a classe. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els dos exàmens parcials són obligatoris. El primer té un pes del 30% i el segon d'un 40% en la nota final de l'assignatura La segona convocatòria consistirà en un sol examen que tindrà un pes del 100% de la nota. |
Bàsica |
, la littérature française, ,
|
Breton, A., Los manifiestos del Surrealismo, Barcelona, Labor, 2005. Gide, A., Los alimentos terrenales, Barcelona, Planeta, 2000. Malraux, A., Antimemorias, Buenos Aires, Sur, 1998. Proust, M., Por el camino de Swann, Barcelona, RBA, 1995. Sartre, J.P., La náusea, Barcelona, Proa, 2004. Yourcenar, M., Memorias de Adriano , Barcelona, Círculo de Lectores, 1987. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA FRANCESA/12264241 |
|
|
Altres comentaris |
És convenient llegir les adaptacions de les obres literàries treballades a classe o bé d'altres que resultin de l'interès dels estudiants així com texts que facin referència als autors i als corrents literaris treballats a l'assignatura. Al CRAI trobareu obres i bibliografia tant en versions íntegres com en col·leccions de lectures graduades i audio-llibres classificats per nivells.
També es recomana consultar al catàleg CRAI llibres per a l'aprenentatge del francès on trobareu material complementari que pot resultar força útil.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|