DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12264301
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Treball fi de grau Quart Únic segon quad.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica esther.forgas@urv.cat
sara.pujol@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
mariaangeles.caamano@urv.cat
Professors/es
FORGAS BERDET, ESTHER
PUJOL RUSSELL, SARA
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
CAAMAÑO PIÑEIRO, MARIA ANGELES
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Entendre la llengua anglesa i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A3 Tenir un coneixement instrumental avançat de la llengua catalana i de la llengua espanyola.
 A4 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Conèixer els corrents teòrics i metodològics de la teoria de la literatura i de la crítica literària.
 A6 Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines.
 A10 Conèixer l'estructura de la llengua espanyola.
 A11 Conèixer la literatura en llengua espanyola.
 A12 Conèixer la realitat lingüística i literària hispanoamericana.
 A13 Conèixer la història de la llengua espanyola.
 A14 Conèixer les varietats lingüístiques de la llengua espanyola.
 A15 Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi lingüística.
 A16 Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi literària.
 A17 Conèixer les bases de l'edició de textos.
 A18 Comprendre els fonaments de l'adquisició i l'aprenentatge lingüístic.
 A20 Conèixer i aplicar els models i les tècniques de la planificació lingüística.
 A22 Analitzar textos i discursos literaris i no literaris utilitzant degudament les tècniques d'anàlisi.
 A23 Realitzar anàlisis i comentaris de textos lingüístics.
 A24 Realitzar tasques d'assessorament i correcció lingüística.
 A25 Gestionar i controlar la qualitat editorial.
 A26 Interrelacionar els diferents aspectes dels estudis lingüístics i literaris.
 A27 Identificar problemes i temes de recerca i avaluar la seva rellevància.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Elabora un resum en anglès del treball realitzat
 A3 Elabora un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball
 A4 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A5 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A6 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A10 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A11 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A12 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A13 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A14 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A15 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A16 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A17 Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar
Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
 A18 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A20 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A22 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A23 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A24 Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar
Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
 A25 Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar
Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
 A26 Desenvolupa tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar
 A27 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d'una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B4 Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d'acord amb la seva planificació, en el termini previst
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d'acord amb una sistemàtica
 B6 Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (suports audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Selecció/assignació del treball de fi de grau
0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
0 0 0
Elaboració del treball de fi de grau
0 0 0
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Selecció/assignació del treball de fi de grau
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
Elaboració del treball de fi de grau
Presentació i defensa del treball de fi de Grau

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La matrícula donarà dret a una convocatòria de defensa del TFG en el mateix curs acadèmic.

L'alumne podrà triar entre defensar el TFG al mes de juny o el mes de setembre.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent