DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12264301
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Treball fi de grau Quart Únic segon quad.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Adreça electrònica juanfrancisco.garcia@urv.cat
esther.forgas@urv.cat
manuel.fuentes@urv.cat
natalia.catala@urv.cat
Professors/es
GARCIA BASCUÑANA, JUAN FRANCISCO
FORGAS BERDET, ESTHER
FUENTES VÁZQUEZ, MANUEL
CATALÀ TORRES, NATÀLIA
Web
Descripció general i informació rellevant Trabajo académico original y autónomo, orientado a poner de manifiesto la adquisición integrada de las competencias vinculadas al título de Grado.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Entendre la llengua anglesa i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A3 Tenir un coneixement instrumental avançat de la llengua catalana i de la llengua espanyola.
 A15 Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi lingüística.
 A16 Dominar les tècniques i els mètodes de l'anàlisi literària.
 A25 Gestionar i controlar la qualitat editorial.
 A26 Interrelacionar els diferents aspectes dels estudis lingüístics i literaris.
 A27 Identificar problemes i temes de recerca i avaluar la seva rellevància.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Elabora un resum en anglès del treball realitzat
 A3 Elabora un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball
 A15 Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques
 A16 Coneix, analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia
 A25 Desenvolupa l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional
 A26 Desenvolupa tot un seguit de competències específiques, transversals i nuclears en un projecte integrador
Integra els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar
 A27 Aplica les tècniques pròpies d'un àmbit científic a un projecte concret
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d'una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B2 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
 B3 Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
 B4 Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Decideix que és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d'acord amb la seva planificació, en el termini previst
Pren decisions encertades en moments compromesos mostrant seguretat, coherència i d'acord amb una sistemàtica
 B6 Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (suports audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Se fijará un plazo para que los estudiantes hagan llegar a la Comisión de TFG una lista priorizada con sus preferencias y esta tratará de armonizarlas con las necesidades organizativas y de reparto entre las diferentes líneas propuestas.  El criterio básico de asignación será el expediente académico y el número de créditos superados.  


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 3 4
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A27
B1
1 5 6
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
1 10 11
Elaboració del treball de fi de grau
A15
A16
A26
B2
B3
B4
C3
0 120 120
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A3
B6
1 8 9
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Descubrimiento de intereses y motivaciones del alumno.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Selección del tema del trabajo de fin de grado.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau Asistencia a las sesiones de seguimiento del trabajo propuestas por el tutor.
Elaboració del treball de fi de grau Realización del trabajo de fin de grado.
Presentació i defensa del treball de fi de Grau Exposición oral y defensa por parte del alumno del trabajo de fin de grado.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Entrevistas periódicas con el tutor del trabajo.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
Informe del tutor sobre el proceso de elaboración del trabajo. 25%
Elaboració del treball de fi de grau
A15
A16
A26
B2
B3
B4
C3
Evaluación del trabajo por parte de la Comisión de TFG. 40%
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A3
B6
Presentación y defensa del trabajo ante la Comisión de TFG. 30%
Altres

Informe del alumno sobre el proceso de elaboración del trabajo.

5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

-  Ferrer, V., Carmona, M. y Soria, V. (eds.) (2013): El trabajo de fin de grado: guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. McGraw Hill-interamericana de España. 


Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Para poder matricular la asignatura de TFG es requisito indispensable haber superado como mínimo 168 ECTS.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent