Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions. |
| A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària. |
| A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola. |
| A8 |
Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos. |
| A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola. |
| A10 |
Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola i de les divereses metodologies que implica l'activitat professional que s'en deriva. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica les tècniques i els mètodes de l’anàlisi lingüística.
Construeix una argumentació lingüística.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques.
| | A2 |
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
| | A7 |
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals.
| | A8 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
| | A9 |
Relaciona el coneixement lingüístic amb altres tipus de coneixement.
| | A10 |
Utilitza de manera eficaç i amb criteris professionals les principals fonts de referència de l’espanyol: llibres d’estil, gramàtiques, diccionaris i bases de dades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes o processos coneguts
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d’aprenentatge
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
El llenguatge no verbal és apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta l'argumentació i la forma del missatge als diferents grups o situacions preestablertes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C6 |
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
- La Comissió de TFG farà pública l’oferta de temes i fixarà un termini perquè els estudiants expressin les seves preferències.
- La Comissió procurarà harmonitzar les preferències dels estudiants amb les seves necessitats organitzatives i de repartiment entre les diferents línies proposades.
- El criteri bàsic d'assignació del tema del TFG serà l'expedient acadèmic de l'estudiant.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
1 |
0 |
1 |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
0 |
146 |
146 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descobriment d'interessos i motivacions de l'alumne. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau / màster |
Selecció del tema del treball de fi de grau. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
Assistència a les sessions de seguiment del treball proposades pel tutor. |
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
Realització del treball de fi de grau. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
Exposició oral i defensa per part de l'alumne del treball de fi de grau. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Entrevistes periòdiques amb el tutor del treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau / màster |
|
Informe del tutor sobre el procés d'elaboració del treball. |
25% |
|
Elaboració del treball de fi de grau / màster |
|
Avaluació del treball per part de la Comissió de TFG. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau / màster |
|
Presentació i defensa del treball davant de la Comissió de TFG. |
30% |
|
Altres |
|
Informe de l'alumne sobre el procés d'elaboració del treball. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El TFG s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final (article 7.1 de la normativa de Treball de Fi de Grau) |
Bàsica |
|
- Ferrer, V., Carmona, M. y Soria, V. (eds.) (2013): El trabajo de fin de grado: guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. McGraw Hill-interamericana de España. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per a matricular l'assignatura de TFG és requisit indispensable haver superat com a mínim 168 ECTS. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|