Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions. |
| A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària. |
| A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola. |
| A8 |
Demostrar un coneixement avançat de les tècniques i els mètodes de la investigació i la creació literàries i de l'edició de textos. |
| A9 |
Demostrar que coneix l'estructura, l'ús, la variació i l'evolució històrica de la llengua espanyola. |
| A10 |
Demostrar un coneixement avançat dels mecanismes orals i escrits de la llengua espanyola i de les divereses metodologies que implica l'activitat professional que s'en deriva. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aplica les tècniques i els mètodes de l’anàlisi lingüística.
Construeix una argumentació lingüística.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia lingüístiques.
| | A2 |
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació, de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
| | A7 |
Situa l'estudi de la literatura en el marc dels estudis humanístics, artístics i culturals.
| | A8 |
Coneix els instruments teòrics i metodològics necessaris per a l'anàlisi dels textos literaris.
Aplica els coneixements teòrics als treballs d'anàlisi, comentari i comparació de textos literaris, poètics i narratius.
Analitza i utilitza críticament les fonts i la bibliografia literàries.
| | A9 |
Relaciona el coneixement lingüístic amb altres tipus de coneixement.
| | A10 |
Utilitza de manera eficaç i amb criteris professionals les principals fonts de referència de l’espanyol: llibres d’estil, gramàtiques, diccionaris i bases de dades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
- Es farà pública l’oferta de temes i fixarà un termini perquè els estudiants expressin les seves preferències.
- Es procurarà harmonitzar les preferències dels estudiants amb les necessitats organitzatives i de repartiment entre les diferents línies proposades.
- El criteri bàsic d'assignació del tema del TFG serà l'expedient acadèmic de l'estudiant.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
1 |
0 |
1 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
1 |
0 |
1 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
146 |
146 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descobriment d'interessos i motivacions de l'alumne. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Selecció del tema del treball de fi de grau. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Assistència a les sessions de seguiment del treball proposades pel tutor. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Realització del treball de fi de grau. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Exposició oral i defensa per part de l'alumne del treball de fi de grau. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
Entrevistes periòdiques amb el tutor del treball. Durant el curs 2021-22
s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de
resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb
l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs
s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció
personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Informe del tutor sobre el procés d'elaboració del treball. |
25% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Avaluació del treball per part de la Comissió de TFG. |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
Presentació i defensa del treball davant de la Comissió de TFG. |
30% |
|
Altres |
|
Informe de l'alumne sobre el procés d'elaboració del treball. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació". Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
- Ferrer, V., Carmona, M. y Soria, V. (eds.) (2013): El trabajo de fin de grado: guía para estudiantes, docentes y agentes colaboradores. McGraw Hill-interamericana de España. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Per a matricular l'assignatura de TFG és requisit indispensable haver superat com a mínim 168 ECTS. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|