Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries.
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Analitza els conceptes teòrics fonamentals de la literatura.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comprèn els elements que composen una disciplina
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d'una assignatura
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1) VICTORIAN LITERATURE |
a) Introduction
b) Industrialism: Progress or Decline
-Dickens' Hard Times (extract)
c) The Victorian Debate about Gender: The Woman Question and Concealed Sexualities
-Coventry Patmore's The Angel in the House (extract)
-Oscar Wilde's De Profundis (extract)
d) Evolution / Race:
-Darwin's The Origin of Sexual Differences (extract)
-The Descent of Man (extract)
e) The Imperial Experience
FULL COMPULSORY NOVELS:
-Charlotte Bronte's Jane Eyre
-E.M. Forster's A Passage to India
|
2) THE EARLY 20TH CENTURY |
a) Introduction: Cultural and Literaty Context
- Virginia Woolf's Three Guineas (extract)
-D.H. Lawrence's "Odour of Chrysanthemums"
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Seminaris |
|
60 |
60 |
120 |
Treballs |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
Presentacions / exposicions |
|
28 |
56 |
84 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
The first class will introduce this module of literature, its contents, reading texts, methodology, exams and bibliography. It is important that all students come on this day. |
Seminaris |
The seminars will focus on the different contents related to the literature of the Victorian Age and the Early 20th century. There will be general introductions to the literary and cultural contexts, which will be done with power-point presentations. The seminars will also be practical and based on the reading texts.
The evaluation will consist on 3 written essays in which the student will have to put into practice all the knowledge learned in a coherent and critical way. |
Treballs |
Comentaris de textos teòrics, narratius, poètics i dramàtics. |
Atenció personalitzada |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Presentacions / exposicions |
Exercicis d'autoavaluació i avaluació entre iguals, a través del Moodle |
Descripció |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me so that we can arrange a meeting.
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
There will be 3 written essays in which the student will have to demonstrate that she/he has read the literary texts of the programme and can interrelate them with the main theoretical (cultural and literary) background.
Critical thinking and the use of good grammar will be essential. |
10%
Each written essay will be worth 10/10 |
Treballs |
|
Treballs individuals i en grup. Comentari de textos teòrics, narratius, poètics i dramàtics |
25%
Exercicis al Moodle |
Presentacions / exposicions |
|
Presentacions i exercicis d'autoavaluació i avaluació entre iguals dels continguts treballats a classe |
25% Exercicis al Moodle |
Altres |
|
Those students who fail the 1st sitting (1a convocatoria or continuous assessment), and also those who do not come to the classes, will have a 2nd opportunity (2a. convocatoria) to pass this module. The contents for this second sitting will be the same, that is to say, those mentioned in the programme. For these students there will be 2 written essays to be done in 2 hours. Relevant information, grammar and critical thinking will be essential to pass the course. |
40%
50% each essay |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
CONPULSORY TEXTS: 1) JANE EYRE by Charlotte Bronte 2) A PASSAGE TO INDIA by E.M. Forster 3) Ana García-Arroyo's Course Dossier (available at the URV Photocopying Room) Note: The novels, JANE EYRE, and A PASSAGE TO INDIA, have to be read before the course starts. |
Complementària |
|
COMPLEMENTARY BIBLIOGRAPHY: -The Norton Anthology of English Literature (any edition) -The Norton Anthology on-line source: http://www.wwnorton.com/college/english/nael/ |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|