DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) LITERATURA Codi 12274001
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Formació bàsica Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
TEIXELL PUIG, ORIOL
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Adreça electrònica mariadolores.gimeno@urv.cat
montserrat.corretger@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
oriol.teixell@urv.cat
Professors/es
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
CORRETGER SÀEZ, MONTSERRAT
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
TEIXELL PUIG, ORIOL
Web
Descripció general i informació rellevant This module will focus on the Literature of the Victorian Age and the Early 20th century. The first part will deal with some ideological issues concerning imperialism, class, gender, race and science in the 19th century. The aim is to learn how a literary text is constructed through these various ideologies, how it might have been read in its time and how it can be read today. The second part will explore the new ways of viewing and interacting with the world as a reaction against Victorian culture and aesthetics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Adquireix coneixements sobre història, teoria i crítica literàries.
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Analitza els conceptes teòrics fonamentals de la literatura.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Comprèn els elements que composen una disciplina
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d'una assignatura
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C4 Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
Tema Subtema


1) VICTORIAN LITERATURE
a) Introduction

b) Industrialism: Progress or Decline

-Dickens' Hard Times (extract)

c) The Victorian Debate about Gender: The Woman Question and Concealed Sexualities

-Coventry Patmore's The Angel in the House (extract)
-Oscar Wilde's De Profundis (extract)

d) Evolution / Race:

-Darwin's The Origin of Sexual Differences (extract)
-The Descent of Man (extract)

e) The Imperial Experience

FULL COMPULSORY NOVELS:

-Charlotte Bronte's Jane Eyre
-E.M. Forster's A Passage to India


2) THE EARLY 20TH CENTURY

a) Introduction: Cultural and Literaty Context

- Virginia Woolf's Three Guineas (extract)

-D.H. Lawrence's "Odour of Chrysanthemums"

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
Seminaris
A2
B1
C1
60 60 120
Treballs
A2
B1
C1
C4
30 60 90
Atenció personalitzada
2 0 2
Presentacions / exposicions
A2
B1
C1
C4
28 56 84
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries The first class will introduce this module of literature, its contents, reading texts, methodology, exams and bibliography. It is important that all students come on this day.
Seminaris The seminars will focus on the different contents related to the literature of the Victorian Age and the Early 20th century. There will be general introductions to the literary and cultural contexts, which will be done with power-point presentations. The seminars will also be practical and based on the reading texts.

The evaluation will consist on 3 written essays in which the student will have to put into practice all the knowledge learned in a coherent and critical way.
Treballs Comentaris de textos teòrics, narratius, poètics i dramàtics.
Atenció personalitzada I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me
You can also write to my email and tell me about your concerns.
Presentacions / exposicions Exercicis d'autoavaluació i avaluació entre iguals, a través del Moodle

Atenció personalitzada
Descripció
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me so that we can arrange a meeting. You can also write to my email and tell me about your concerns.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A2
B1
C1
There will be 3 written essays in which the student will have to demonstrate that she/he has read the literary texts of the programme and can interrelate them with the main theoretical (cultural and literary) background.

Critical thinking and the use of good grammar will be essential.
10%
Each written essay will be worth 10/10
Treballs
A2
B1
C1
C4
Treballs individuals i en grup. Comentari de textos teòrics, narratius, poètics i dramàtics 25%
Exercicis al Moodle
Presentacions / exposicions
A2
B1
C1
C4
Presentacions i exercicis d'autoavaluació i avaluació entre iguals dels continguts treballats a classe 25% Exercicis al Moodle
Altres  

Those students who fail the 1st sitting (1a convocatoria or continuous assessment), and also those who do not come to the classes, will have a 2nd opportunity (2a. convocatoria) to pass this module. The contents for this second sitting will be the same, that is to say, those mentioned in the programme. For these students there will be 2 written essays to be done in 2 hours. Relevant information, grammar and critical thinking will be essential to pass the course.

40%

50% each essay
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

CONPULSORY TEXTS:

    1) JANE EYRE by Charlotte Bronte

    2) A PASSAGE TO INDIA by E.M. Forster

    3) Ana García-Arroyo's Course Dossier (available at the URV Photocopying Room)

Note:
The novels, JANE EYRE, and A PASSAGE TO INDIA, have to be read before the course starts.

Complementària

COMPLEMENTARY BIBLIOGRAPHY:

-The Norton Anthology of English Literature

(any edition)

-The Norton Anthology on-line source:

http://www.wwnorton.com/college/english/nael/

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent