IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) LINGUISTICS Code 12274006
Study programme
Bachelor's Degree in English Studies (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
12 Basic Course First AN
Language
Anglès
Castellà
Department Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinator
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
E-mail jordi.ginebra@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
margarita.molerob@urv.cat
Lecturers
GINEBRA SERRABOU, JORDI
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
MOLERO BERNALDEZ, MARGARITA
Web
General description and relevant information Introducció general a la naturalesa, la història i l'ús del llenguatge humà

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
Type B Code Competences Transversal
 B1 Learning to learn
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Coneix les bases teòriques de la lingüística.
Coneix les bases neurofisiològiques del llenguatge humà.
Identifica les característiques del llenguatge humà.
Coneix les aplicacions de la lingüística.
Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Identifica les unitats dels diferents nivells de l’anàlisi lingüística.
Distingeix entre els arguments lingüístics i les opinions no fonamentades sobre el llenguatge i les llengües.
Valora la riquesa lingüística del món.
Type B Code Learning outcomes
 B1 Be familiar with the features of their discipline.
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d'una assignatura
Type C Code Learning outcomes
 C1 Understand the general meaning of texts that have non-routine information in a familiar subject area.
 C4 Produce well-structured, clear and rich written texts

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1: LA LINGÜÍSTICA I EL SEU OBJECTE D'ESTUDI 1.1. La lingüística i els seus objectius
1.2. Característiques del llenguatge humà
1.3. El llenguatge i les llengües
1.4. Tipologia lingüística i universals
Tema 2: L'ESTRUCTURA DE LA LLENGUA 2.1. L'estructura fonètica
2.2. L'estructura fonològica
2.3. L'estructura morfològica
2.4. L'estructura sintàctica
2.5. L'estructura semàntica
Tema 3: L'ÚS DEL LLENGUATGE 3.1. La pragmàtica i el tractament del discurs
3.2. La variació lingüística
3.3. El canvi lingüístic
Tema 4: ASPECTES PSICOLÒGICS I BIOLÒGICS DEL LLENGUATGE 4.1. L’adquisició del llenguatge
4.2. La comprensió i la producció del llenguatge
4.3. Llenguatge i cervell
Tema 5: TEORIA I APLICACIÓ EN LINGÜÍSTICA 5.1. Concepte de lingüística aplicada
5.2. Les aplicacions de la lingüística

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
Lecture
B1
70 50 120
Debates
A1
B1
C1
6 4 10
Forums of discussion
A1
B1
C1
0 2 2
Problem solving, classroom exercises
A1
B1
C1
30 30 60
ICT practicals
A1
B1
C1
5 20 25
Problem solving, exercises
A1
B1
C1
0 25 25
Personal tuition
1 0 1
 
Objective multiple-choice tests
A1
C4
2 25 27
Practical tests
A1
C1
C4
2 20 22
Objective short-answer tests
A1
C4
2 4 6
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Debates Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
Forums of discussion Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes d'actualitat relacionats amb l'àmbit acadèmic.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
ICT practicals Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC de manera autònoma.
Problem solving, exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne.
Personal tuition Resolució de subtes i preguntes
Supervisió i seguiment de les pràctiques

Personalized attention
Description
L'horari d'atenció personalitzada es facilitarà a l'alumnat a principi de curs i, en el cas de les pràctiques, a l'inici del segon quadrimestre.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises
A1
B1
C1
Avaluació d'una sèrie d'exercicis pràctics 20%
Practical tests
A1
C1
C4
Realització d'una prova de qüestions pràctiques 30%
Objective multiple-choice tests
A1
C4
Realització d'una prova objectiva de tipus test 40%
Objective short-answer tests
A1
C4
Realització d'una prova de preguntes curtes sobre lectures relacionades amb el temari del primer quadrimestre 10%
Others  

Valoració positiva de l'assistència i participació a les classes de teoria i pràctiques

 
Other comments and second exam session

Per aprovar l'assignatura en l'avaluació continuada s'han de superar les dues parts (teoria i pràctica). La nota final serà el resultat de la mitjana de les dues parts aprovades: teoria (prova tipus test i prova de preguntes curtes) i pràctica (exercicis i prova amb qüestions pràctiques). Un No Presentat en una de les parts compta com un 0.

Si la matèria no s'aprova a l'avaluació continuada, a la segona convocatòria:

- els alumnes que suspenguin les dues parts o no s'hagin presentat, han de recuperar tota la matèria.

- els alumnes que suspenguin una de les dues parts o no s'hagin presentat, han de recuperar només aquesta part.

Els alumnes no poden presentar-se per pujar la nota de la l'avaluació continuada.

Si a la segona convocatòria no se supera la matèria, quedarà suspesa la Lingüística per al proper curs. No es guardarà la nota d'una part aprovada per a l'any següent.


Sources of information

Basic

YULE, G. (1996): The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: El lenguaje. Madrid: Akal, 2007, 3 ed.

ESCANDELL, VIDAL, M. Victoria (coord.) (2011): Invitación a la Lingüística. Madrid: Editorial Universitaria Ramón Areces.

Complementary

BERGMANN, A. et alli (eds.): Language Files: Materials for an Introduction to Language and Linguistics. Columbus: Ohio State University Press, 2007, 10 ed.

FROMKIN, V. et al. (2000): Linguistics. An Introduction to Linguistic Theory. Oxford: Blackwell.

HUDSON, G. (2000): Essential Introductory Linguistics. Oxford: Blackwell.

MARTÍNEZ CELDRÁN, E. (1995): Bases para el estudio del lenguaje. Barcelona: Octaedro.

MORENO CABRERA, J.C. (2013): Cuestiones clave de la Lingüística. Madrid: Editorial Síntesis.

NEWMEYER, F.J. (ed.) (1988): Linguistics. The Cambridge Survey. 4 vols. Cam­bridge: Cambridge University Press. Traducción castellana: Panorama de la lingüística moderna de la Universi­dad de Cambridge. Madrid: Visor.     

PÉREZ SALDANYA, M. et alli (1998): Diccionari de Lingüística. Oliva (Valencia): Colomar Editors.           

RADFORD, A. - ATKINSON, M. - BRITAIN, D. - CLAHSEN, H. - SPENCER, A. (1999): Linguistics. An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press. Traducció castellana: Introducció a la lingüística. Madrid: Cambridge University Press, 2000.

TUSÓN, J. (2000): Introducció a la Lingüística. Barcelona: Columna.

LA RESTA DE BIBLIOGRAFIA ES FACILITARÀ DURANT EL CURS. 

Recommendations


 
Other comments
Continuen el temari totes les assignatures de Lingüística i de Llengua dels tres graus.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.