DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12274009
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
BELLOT ., ANDREA ROXANA
Adreça electrònica mariadolores.gimeno@urv.cat
margarida.aritzeta@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
Professors/es
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
BELLOT ., ANDREA ROXANA
Web
Descripció general i informació rellevant This course proposes a cultural approach to literature in order to discover and discuss the relationships between the literary phenomenon and society. Its main aim is to engage students in the analytical and comparative aspects of diverse literary texts

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A6 Saber relacionar el coneixement filològic amb altres àrees i disciplines.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A6 Comprèn la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític
Realitza activitats d’estudi i anàlisi dels conceptes teòrics fonamentals per entendre la literatura
Adquireix coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
1. Literature and society Why we read/why we write
2.No Speak English Language and identity
3.Popular Mechanics Language and violence
4.The Unicorn in the Garden Appearances
5.The summer of the Beautiful White Horse Cultural difference

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
2 2 4
Sessió Magistral
A6
14 28 42
Seminaris
A6
15 60 75
Atenció personalitzada
A6
2 4 6
 
Proves de desenvolupament
A6
2 20 22
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Description of the contents of the course.
Sessió Magistral Presentation and in-depth analysis of George Orwell's "Animal Farm"
Seminaris Individual/group discussion of various topics related to the readings.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use my visiting hours to discuss course issues . The schedule will be available at the beginning of the term.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A6
Students will have to write an essay answering a topic question about George Orwell's "Animal Farm" 40% each exam (40*2= 80%)

20% oral presentation
Altres  

Students will write a number of essays based on the short stories discussed in class. The number of essays and the corresponding deadlines will be notified in September after considering the number of students in the group.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who fail the continuous assessment will have to take a final exam based on the material of the whole course. This exam will consist of essay questions. The date of the exam will be the official date for "segona convocatòria" established on Moddle.


Fonts d'informació

Bàsica , Anthology of Reading materials, ,
George orwell, Animal Farm, ,

A PDF copy of the novel can be downloaded from
http://www.msxnet.org/orwell/print/animal_farm.pdf

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Els alumnes hauran d'haver llegit les lectures del dossier abans de cada sessió corresponent. Es recomana l'assistència habitual a classe, ja que les anàlisis de textos literaris i quadres es faran sempre a l'aula i es demanarà la participació esporàdica dels alumnes.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent