DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12274009
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
GALLARDO TORRANO, PEDRO
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
Adreça electrònica mariadolores.gimeno@urv.cat
margarida.aritzeta@urv.cat
pere.gallardo@urv.cat
Professors/es
GIMENO PUYOL, MARIA DOLORES
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Web
Descripció general i informació rellevant This course will discuss an array of written texts where science, technology and philosophy play a major role. Its main aim is to engage students in the analytical and comparative aspects of diverse literary texts and their cinematographic and musical adaptations in order to determine the mutual interaction between these texts and society.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la literatura i la crítica literària.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Comprèn tant la importància estètica de la literatura com el seu paper cultural, social i polític.
Comprèn la literatura com un espai de representació i de debat ideològic i de construcció de discursos socials.
Comprèn la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
Introduction
Myth, religion and science
Victorian science fiction and social paranoia
Production, consumption and human relationships
Pacifism, neo-colonialism and police states
Technoscience, violence and knowledge
Life-machine borderlands
Technoscientific power and late capitalism
Surrogate humans, cyborgisation and cloning
Utopia and the loss of innocence
Access to (control of) information
Marxist SF (?)
Identity and genetic manipulation
Science Fiction, science and religion

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Seminaris
A2
52 82 134
Atenció personalitzada
A2
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A2
2 4 6
Proves objectives de preguntes curtes
A2
4 4 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries In-depth description of the contents of the course paying particular attention to historical elements and literary trends
Seminaris In-class presentation and discussion of the most relevant features related to the list of topics specified in the Contents section
Atenció personalitzada Students are welcome to use my visiting hours to discuss individually, in pairs or in groups any aspects related to the contents of the course.

Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use my visiting hours to discuss course issues . The schedule will be available at the beginning of the term.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A2
Students will have to write 2 in-class essasy answering a topic question related to the discussions carried out in class. 35% + 35% of the final grade

Proves objectives de preguntes curtes
A2
Students will be given a short-answer test related to the topics discussed in class 30% of the final grade
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who fail the continuous assessment will have to take a final exam based on the material of the whole course. This exam will consist of several short and essay questions. The date of the exam will be announced in advance.


Fonts d'informació

Bàsica

All materials required to follow the course regularly will be posted on Moodle. Alternatively, students will be given information on how to obtain those materials at the beginning of the course.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Students are expected to come to class with their readings done. Regular class attendance is a requirement. Class participation is highly encouraged.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent