Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A9 |
Utilizar un vocabulario inglés amplio y variado |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A9 |
Mostrar un manejo de la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel avanzado que permita comunicarse de forma correcta, fluida y articulada
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Gestiona y organiza el trabjao y el tiempo acuerdo con la planificación dada.
Presenta resultados de aquello que espera en el tiempo previsto.
Decide cómo gestiona y organiza el trabajo y el tiempo que necesita para llevar a cabo una tarea a partir de una planificación orientativa
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Present and past. |
|
Future. |
|
Modals. |
|
Linking verbs. |
|
Verbs and complementation. |
|
Basic multiword verbs. |
|
Passives. |
|
Reporting. |
|
Subjunctive. |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
12 |
6 |
18 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
40 |
0 |
40 |
Estudios previos |
|
1 |
19 |
20 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
20 |
21 |
Trabajos |
|
2 |
42 |
44 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas mixtas |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Course presentation (aims, content, learning methods, assessment). |
Sesión magistral |
Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects. |
Estudios previos |
Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so. |
Trabajos |
Students will have to do a mini-project about a specific grammar aspect. |
Atención personalizada |
Reviews of portfolios or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).
|
descripción |
Reviews of papers or tests.
Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours). |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises. |
10% |
Trabajos |
|
Miniproject
Final report |
20%
10% |
Pruebas mixtas |
|
Written tests closely based on course content. |
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Segona Convocatòria will consist of a written test which will include questions and exercises on all the topics covered in the course.
|
Básica |
Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
Haines, Simon & Nettle, Mark, Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises), , Cambridge University Press
|
The above two items are indispensable course material for both English Language 1 and 2. In both cases , students should acquire them with answers , and in the first case, with CD-Rom . Other useful sources: Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP. Swan, M. Practical English Usage.Oxford: OUP.
|
Complementária |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
LENGUA INGLESA II/12274106 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND LISTENING I/12274107 | DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING I/12274109 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
INGLÉS I/12274002 | INGLÉS II/12274003 |
|
|
Otros comentarios |
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|