DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) LENGUA INGLESA II Código 12274106
Titulación
Grado en Inglés (2009)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Segundo 2Q
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
MIGUEL GOMEZ, SARA
Correo-e alba.escriu@urv.cat
sara.miguel@urv.cat
Profesores/as
ESCRIU ROCA, ALBA
MIGUEL GOMEZ, SARA
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level B2 (CERF), with a main focus on morphology and the different types of clauses.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la lengua inglesa desde un punto de vista teórico y práctico y expresarse oralmente y por escrito de manera fluida y precisa
Tipo B Código Competencias Transversales
 B4 Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Domina la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel intermedio-alto.
Muestra un manejo de la lengua inglesa (de forma oral y/o escrita) en contextos diversos a un nivel intermedio-alto.
Desarrolla la capacidad de comprensión oral y/o escrita para satisfacer las necesidades de uso de la lengua inglesa a un nivel intermedio-alto.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B4 Presenta resultados de aquello que se espera en el tiempo previsto.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
Agreement.
Determiners and quantifiers.
Relative clauses.
Participle clauses.
Pronouns.
Adjectives and adverbs.
Adverbial clauses.
Prepositions.
Questions.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
Sesión magistral
A5
B4
12 6 18
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A5
B4
40 0 40
Estudios previos
B4
1 19 20
Resolución de problemas/ejercicios
A5
B4
1 20 21
Trabajos
A5
B4
2 42 44
Atención personalizada
2 0 2
 
Pruebas mixtas
A5
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sesión magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudios previos Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Resolución de problemas/ejercicios Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so.
Trabajos Students will have to write a paper about a specific grammar aspect.
Atención personalizada Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atención personalizada
descripción
Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Trabajos
A5
B4
Paper

Final Report
20%

5%
Pruebas mixtas
A5
Written tests closely based on course content. 75%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

No late assignments will be accepted.

No tests/exams will be taken outside scheduled dates and times.

In cases where results are borderline, regular attendance (above 80%) and active participation in class discussions may be taken into consideration, at the tutor's discretion.

Primera Convocatòria (Continuous Assessment) requires 4 marks (1 paper, and 3 exams) and a minimum of 6.0 in the average grade of the three exams to compute for the final grade.


Segona Convocatòria will consist of a written exam worth 100% which will include questions and exercises on all the topics covered in the course. Students must obtain a minimum of 6.0 to pass this exam.
_________________________
${1}iDuring the exams, any mobile telephone, tablet or other device that has not been expressly authorized for the exam must be switched off and out of view.Any attempt to pass any exam of any subject by fraudulent means (be this physical or electronic) will result in the student being awarded a fail for the exam in question.${1}i

Fuentes de información

Básica Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
Haines, Simon & Nettle, Mark, Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises), , Cambridge University Press

The above first item is indispensable course material for both English Language 1 and 2. Despite not being essential, the second item is an excellent tool to consolidate the contents explained in the first one. In both cases, students should acquire them with answers, and in the first case, with CD-Rom.

Complementaria

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
LENGUA INGLESA III/12274111

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING II/12274110
DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND WRITING II/12274108

Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
INGLÉS I/12274002
INGLÉS II/12274003
LENGUA INGLESA I/12274105
 
Otros comentarios
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.