Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dominar la lengua inglesa desde un punto de vista teórico y práctico y expresarse oralmente y por escrito de manera fluida y precisa |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | CT4 |
Trabajar de forma autónoma y en equipo con responsabilidad e iniciativa. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Domina la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel intermedio-alto.
Muestra un manejo de la lengua inglesa (de forma oral y/o escrita) en contextos diversos a un nivel intermedio-alto.
Desarrolla la capacidad de comprensión oral y/o escrita para satisfacer las necesidades de uso de la lengua inglesa a un nivel intermedio-alto.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| CT4 |
Identificar el propio rol dentro del equipo y conocer los objetivos y tareas del grupo.
Comunicarse con los miembros del equipo para facilitar la cohesión y el rendimiento del grupo.
Comprometerse con las tareas y con la agenda del grupo.
Colaborar con los miembros del grupo en la resolución de problemas procurando un buen clima de trabajo.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Topic 1 |
Agreement, Determiners, Quantifiers, and Relative Clauses |
Topic 2 |
Participle Clauses, Pronouns, Questions, and Adjectives |
Topic 3 |
Adverbs, Adverbial Clauses, and Prepositions |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
12 |
6 |
18 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
40 |
0 |
40 |
Estudios previos |
|
1 |
19 |
20 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
1 |
20 |
21 |
Trabajos |
|
2 |
42 |
44 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas mixtas |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Course presentation (aims, content, learning methods, assessment). |
Sesión magistral |
Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Exercises completed in the class sessions (corrections will be explained in English, preferably by the students), to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects. |
Estudios previos |
Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures. |
Resolución de problemas/ejercicios |
Students will be required to read units at home and do exercises about them. They should also tell teachers about any doubts/problems they might come up against when doing so. |
Trabajos |
Students will have to write a paper about a specific grammar aspect. |
Atención personalizada |
Reviews of papers or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).
|
descripción |
Reviews of papers or tests.
Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours). |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Miniproject |
10% |
Pruebas mixtas |
|
3 tests |
90% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
No late assignments will be accepted. No tests/exams will be taken outside scheduled dates and times, unless properly justified. In cases where results are borderline, regular attendance (above 80%) and active participation in class discussions may be taken into consideration, at the tutor's discretion. Segona Convocatòria will consist of a written exam worth 100% which will include questions and exercises on all the topics covered in the course. Students will not have to write the mini-project for segona convocatòria. |
Básica |
Hewings, Martin, Advanced Grammar in Use, Third Edition, Cambridge University Press
|
The above-mentioned item is indispensable course material for both English Language 1 and 2. Students should make sure that they acquire it with answers, and ideally, with CD-Rom (although the CD-Rom is not compulsory). Basic bibliography for the theory sessions: - Huddleston, R. & Pullum, G. (2005). A Student’s
Introduction to English Grammar. New York: CUP.
- Quirk et al. (1985). A comprehensive grammar of the English language. London: Longman.
- Quirk et al. (1990). A student’s grammar of the English language. London: Longman.
Other useful sources: - Haynes, S. & Nettle, M. Advanced Grammar in Use (Supplementary Exercises): CUP.
- Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge: CUP.
- Swan, M. Practical English Usage.Oxford: OUP.
|
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
LENGUA INGLESA III/12274111 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING II/12274110 | DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND LISTENING II/12274108 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
INGLÉS I/12274002 | INGLÉS II/12274003 | LENGUA INGLESA I/12274105 |
|
|
Otros comentarios |
The course requires a high degree of self-study. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|