DATOS IDENTIFICATIVOS 2019_20
Asignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II Código 12274108
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Obligatòria Segon Juny, Jul.
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
SUTTON , SARAH JANE
Correo-e sarah.sutton@urv.cat
nerea.tera@urv.cat
Profesores/as
SUTTON , SARAH JANE
TERA FABA, NEREA
Web
Descripción general e información relevante La capacitat de comunicar-se amb soltesa en anglès és de summa importància. En general el gran part del que els estudiants han estudiat en cursos d'anglès fins ara té a veure amb la gramàtica i el vocabulari, i en general els estudiants han tingut poca oportunitat de practicar i utilitzar el llenguatge. Per tant aquest tema tracta d'oferir als estudiants una àmplia oportunitat d'utilitzar el llenguatge en la seva forma oral.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell intermedi-alt.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies bàsiques pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
habilitats auditives Escoltar per detalls, per sentit general. Estratègies.

habilitats orals Opinar, conversar, descibir, resumir, informar, especular, practicar la pronunciació, discursos y exposicións orals.
Una sèrie de temes diferents i per cada Un hi haurà una prova d'audició i presentació oral.


1. Art i Literatura

2. Viatjar pel Món

3. Treball i Educació

4. Anècdotes i diàlegs
Teoria - Com organitzar i donar discursos

- Com escoltem, característiques d'un bon oient, Model SIER

- Introducció a la fonologia i problemes per als parlants d'espanyol i català.
* El contingut exacte del curs està subjecta a canvis i dependrà de les limitacions de temps i les necessitats dels estudiants.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
CT5
29 0 29
Sessió Magistral
A5
14 0 14
Presentacions / exposicions
CT5
10 40 50
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
A5
1 15 16
Proves mixtes
A5
4 35 39
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Presentació del curs
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Els estudiants tindran un total setmanal de 3 hores lectives dedicades a la pràctica d'habilitats orals i auditives. El grup es dividirà en 2 grups per a aquesta pràctica.


Sessió Magistral Exposició de la teoria de l'assignatura amb una sèrie d'activitats per practicar. Una classe d'una hora setmanal.
Presentacions / exposicions Exposicións orals per part dels estudiants sobre temes concrets
Atenció personalitzada Els estudiants poden posar-se en contacte amb la professora personalment a l'oficina o per mitjà de Moodle.

Atenció personalitzada
descripción
El progrés de l'alumnat serà supervisat durant tot el curs. Es donarà comentaris i suggeriments de manera regular. Els estudiants poden posar-se en contacte amb la professora personalment a l'oficina o per mitjà de Moodle.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Presentacions / exposicions
CT5
4 Exposicions 40%
Proves mixtes
A5
4 Proves auditives 40%
Proves de desenvolupament
A5
Examen teòric 20%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

All components of the Continuous Assessment should be presented for the student to be eligible to pass the course on Continuous Assessment.

The final resit exam includes presentation exercises 50% and listening tasks 50%.


Fonts d'informació

Bàsica

http://www.lets-talk-in-english.com/

 

http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/

 

http://learnenglish.britishcouncil.org/en/

 

http://lectures.princeton.edu/

 

http://podcasts.ox.ac.uk/

 

http://www.oup.com/oxforddnb/info/freeodnb/pod/

 

http://topics.nytimes.com/topics/reference/timestopics/subjects/e/english_language/index.html

 

http://www.macmillandictionary.com/

 

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.