DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I Codi 12274109
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Primer
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
FERRAN LARRAZ, ELENA
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Adreça electrònica elena.ferran@urv.cat
ana.garciaarroyo@urv.cat
Professors/es
FERRAN LARRAZ, ELENA
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Web http://ana.garciaarroyo@urv.cat
Descripció general i informació rellevant This course aims at improving the students' competence in the English language. Emphasis will be placed on the development of their reading and writing skills. A theoretical perspective will be adopted to introduce the different texts and reinforce concepts of grammar. However, most of the times students will be working on the different materials provided, as well as producing their own pieces of writing.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A7 Entendre la llengua anglesa parlada i escrita en profunditat i en una varietat de registres.
 A9 Utilitzar un vocabulari anglès ampli i variat.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A7 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per satisfer les necessitats d'ús instrumental de la llengua anglesa a un nivell avançat
 A9 Mostra un maneig de la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell avançat que permeti comunicar-se de manera correcta, fluida i articulada
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
-BASIC READING AND WRITING TECHNIQUES -Preliminary work on three key areas of writing skills: style and register (construction of sentences and paragraphs), cohesion, and punctuation.
-NARRATIVE TEXTS I
Narrative and connecting words.
Biographical narratives.
Newspaper stories.
Eye-witness and narrative reports.





READING TECHNIQUES FOR ALL THE TEXTS:

- How to read a text.

1. Understanding the text as a whole.
2. Skimming for main ideas.
3. Scanning and retrieving specific information.
4. Identifying information to perform a task.
5. Dealing with difficult vocabulary.
6. Understanding complicated sentences.
7. Writer's intention; use of language.
8. Interpreting.
9. Understanding the principles of grammar.


-WRITING TECHNIQUES / WORK

1. Produce paragraphs for open-ended questions.
2. Produce descriptive and narrative texts, letters, summaries, brochures etc.
3. Apply the principles of grammar: tenses, question formation, reported speeach, modal verbs.
4. Correct errors and make improvements.


DESCRIPTIVE TEXTS I:
Making descriptions interesting.
Describing pictures, objects, products, people, places.
LETTERS I:
Informal letters: technical matters (layout),
diplomacy and tact.
Formal letters: job application, apology, complaint
PLAYS:
Writing of a small play

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A7
A9
8 8 16
Seminaris
A7
A9
B4
B5
46 72 118
Atenció personalitzada
A7
2 0 2
 
Proves mixtes
A7
A9
2 6 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Each class will start with the theoretical and practical principles / guidelines to prepare students for the requirements of the various and diverse texts.
Sessió Magistral The lectures focus on the ability to use grammar in order to communicate; they pay special attention to key areas of writing skills like style and register, cohesion and punctuation. The other topics of the syllabus are also explained.
Seminaris The texts provided are drawn from a wide range of sources, including newspapers, general interest magazines, leaflets, guides, literary materials, etc., in order to familiarise students with the different text types and forms (descriptive, narrative, literary, etc.)
The seminars will focus on the application of effective reading and writing techniques necessary to develop the skills needed by students to tackle the range of tasks required at an advanced level.
Grammar is also studied and revised as a route to better writing.
Atenció personalitzada Students are always welcome to come to the teacher's office for consultation; you can also email her.

Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquanted with the basic structure and contents of the course, and to further practise their communication skills in English. I will also be available for consultation, etc. via e-mail.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A7
A9
B4
B5
1- There will be a series of texts to read and provide open-ended questions or write summaries, etc.

2-Students will have to write descriptive and narrative compositions similar to the ones provided in the photocopiable materials. They will also write different kinds of letters and a play. Grammar, punctuation, cohesion, coherence, relevant vocabulary will be evaluated too.

In general, questions, tasks and activities are designed to demonstrate that students can form an overall impression of the text; they can retrieve specific information, interpret it, use it and produce texts similar to the ones given.

Class attendance is then expected, and active participation is essential.


3- On the last day of the course there will also be a general exam based on any activities / exercises practised during the course.






100%

(First part20% + second part 40% + third part 40%)





Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

ALTRES COMENTARIS I SEGONA CONVOCATÒRIA:

-Those students who fail the continuous evaluation, or do not come to class regularly, have a second opportunity or official exam (segona convocatòria).

In this exam there will be 2 written exercises based on the contents of the course. For example, the student would have to write a descriptive story or a letter of complaint or a play. Each exercise counts for 50% of the grade.

Students can always email the teacher for further information.


Fonts d'informació

Bàsica

- A photocopiable anthology of reading materials.

-A monolingual dictionary.

Complementària

Monolingual dictionaries:

-The New Oxford English Dictionary

-Cambridge Advanced Learner's Dictionary. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.

-Collins Cobuild English Dictionary for Advanced Learners. (4th Ed.). Glasgow: HarperCollins, 2001.

Useful Usage Books:

-Swan, M. Practical English Usage. Oxford: Oxford Univ. Press, 2005. 

 

 





 

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ANGLÈS II/12274003
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANGLÈS I/12274002
LITERATURA/12274001
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent