DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II Codi 12274110
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ZHANG , XIAODAN
RAYA PALMER, ADRIANA
Adreça electrònica xiaodan.zhang@urv.cat
adriana.raya@urv.cat
Professors/es
ZHANG , XIAODAN
RAYA PALMER, ADRIANA
Web
Descripció general i informació rellevant <div>L’objectiu d’aquesta assignatura és que l’alumnat millori les seves habilitats de redacció i comprensió lectora en anglès, posant especial atenció en el pensament crític a la societat actual. Alguns dels tipus de texts que es treballaran són els textos acadèmics, els textos de ficció, la poesia, els textos publicitaris i els textos periodístics.</div><div><br /></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Domina la gramàtica i el vocabulari de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell intermedi-alt.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies bàsiques pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
A. Redacció 1. L’organització d’un text
- Al nivell de l’oració
- Al nivell del paràgraf

2. La redacció de diferents tipus de texts

3. Redactar per a diferents públics
- Ordres i obligacions
- Assertivitat (modalitat)
- Ús dels pronoms
- Formalitat i vocabulari

4. Referir-se a altres texts i fonts d’informació
- Informar sobre el que han escrit o dit altres
- La influència del context en informes, respostes i reaccions
B. Comprensió lectora 1. La identificació d’ideologies als textos:
- Mitjançant l’anàlisi lèxica
- Mitjançant l’anàlisi gramatical

2. Llegir de forma crítica:
- Per què llegir de forma crítica?
- Pressuposicions
- La metàfora i la ironia
- Deduir


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1.5 0 1.5
Sessió Magistral
A5
15 15 30
Seminaris
A5
14 14 28
Fòrums de debat
A5
0.5 1 1.5
Resolució de problemes, exercicis
A5
24.5 45 69.5
Atenció personalitzada
0.5 1 1.5
 
Proves objectives de preguntes curtes
A5
1 3 4
Proves pràctiques
A5
4 10 14
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció al mòdul: objectius, guia docent, metodologia i avaluació.
Activitats introductòries per a enllaçar el contingut del mòdul amb ‘Destresses Comunicatives: Reading and Writing I’.
Sessió Magistral Sessions magistrals interactives que fomentaran la intervenció de l’alumnat.
Seminaris Els seminaris consistiran d’exercicis pràctics i de debats.
Fòrums de debat Es podran fer server fòrums per a la participació de l’alumnat.
Resolució de problemes, exercicis Resolució de problemes, exercicis
Atenció personalitzada ’alumnat poden visitar les professores per a fer consultes sobre el contingut i el funcionament de les classes.

Atenció personalitzada
Descripció
S’anima a l’alumnat a demanar orientació i feedback extra Durant les hores de classe, per correu electronic o concertant una cita amb la professora.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
A5
Una varietat d'activitats per a l'avaluació continua basades en el treball realitzat a classe sobre habilitats de lectura i redacció. 60%
Proves objectives de preguntes curtes
A5
N/A
Proves pràctiques
A5
Tasques de redacció. 40%


Altres   N/A +/-5%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Primera convocatòria: AVALUACIÓ CONTINUA: 


1. La nota d'aprovació d'aquest curs és del 50% 
2. Assistència i participació : Tingueu en compte que aquest és un curs totalment pràctic. Per tant, la nota final es basarà en l'assistència regular a classe, la participació activa i la superació de totes les tasques. Si no assistiu a les sessions amb regularitat o si suspeneu el curs, haureu de presentar-vos a l'examen de 2a convocatòria. 
3. No s'acceptaran treballs fora de termini. No es realitzaran proves/exàmens fora de les dates i hores programades.

Es demanarà a l’alumnat que suspengui l’avaluació continuada que es presenti a la segona convocatòria. L’examen serà el 100% de la nota final.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Goatly, A. & Hiradhar, P. (2016). Critical Reading and Writing in the Digital Age: An introductory coursebook. Routledge.

Complementària

Smalzer, William R. : Write to be Read.Cambridge University Press.

Gónzalez Vera, Pilar. Learning to Write Academic Texts in English in Higher Education.Zaragoza, Mira Editores 2014.

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108
LLENGUA ANGLESA II/12274106

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109
LLENGUA ANGLESA I/12274105
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent