DATOS IDENTIFICATIVOS 2013_14
Asignatura (*) LENGUA INGLESA III Código 12274111
Titulación
Grado de Inglés
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Tercer Primero
Lengua de impartición
Anglès
Departamento Estudios Ingleses y Alemanes
Coordinador/a
MIGUEL GOMEZ, SARA
Correo-e sara.miguel@urv.cat
silvia.pisabarro@urv.cat
olga.hryckiewicz@urv.cat
Profesores/as
MIGUEL GOMEZ, SARA
PISABARRO SARRIO, SILVIA
HRYCKIEWICZ ., OLGA
Web
Descripción general e información relevante Acquisition of grammatical competence and knowledge appropriate to level C1 (CERF), focusing on a morphological description of English basic units and language use.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Entender la lengua inglesa hablada y escrita en profundidad y en una variedad de registros
 A8 Conocer la gramática de la lengua inglesa en profundidad y ser capaz de analizarla lingüísticamente
 A9 Utilizar un vocabulario inglés amplio y variado
Tipo B Código Competencias Transversales
 B5 Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Desarrollar la capacidad de comprensión oral y escrita para satisfacer las necesidades de uso instrumental de la lengua inglesa a nivel avanzado
 A8 Es sensibilitza sobre els aspectes amb més contrast entre l'anglès i l'espanyol/català i familiaritzar-se amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües, de manera que es puguin identificar i corregir
 A9 Mostrar un manejo de la gramática y el vocabulario de la lengua inglesa a un nivel avanzado que permita comunicarse de forma correcta, fluida y articulada
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B5 Colabora en la definición, organización y distribución de las tareas del grupo.
Tiene en cuenta los puntos de vista de los otros y retroalimenta de forma constructiva.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Contenidos
tema Subtema
1. Word Structure 1.1. Words, morphemes, roots, affixes
1.2. Lexical vs. functional words
1.3. Closed-­system items vs. open-­class items
2. Word Classes 2.1. Classification of words

2.1.1. Nouns
2.1.2. Determiners
2.1.3. Quantifiers
2.1.4. Pronouns
2.1.5. Adjectives
2.1.6. Adverbs
2.1.7. Verbs
2.1.8. Auxiliaries
2.1.9. Prepositions
2.1.10. Conjunctions
2.1.11. Interjections
2.1.12. Particles
3. Word Formation 3.1. Affixation
3.2. Conversion
3.3. Compounding
3.4. Clipping
3.5. Blending
3.6. Acronyms
3.7. Reduplication
4. Multi-­word Verb Combinations 4.1. Phrasal verbs
4.2. Prepositional verbs
4.3. Phrasal-­prepositional verbs
5. Idioms, Proverbs and Sayings
6. False Friends
7. Semantic Relations 7.1. Homonymy
7.2. Homophony
7.3. Homography
7.4. Polysemy
7.5. Synonymy
7.6. Antonymy
7.7. Hyponymy
8. Grammar and Usage

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
2 0 2
Sesión magistral
A1
B1
12 6 18
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A1
B1
B4
B5
40 10 50
Estudios previos
A1
B1
B4
1 19 20
Presentaciones/exposiciones
A1
B4
1 10 11
Trabajos
A8
A9
2 42 44
Atención personalizada
2 0 2
 
Pruebas mixtas
A7
A8
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Course presentation (aims, content, learning methods, assessment).
Sesión magistral Presentation and explanation (for each new item) of course contents, to support and complement practice with the acquisition of appropriate corresponding linguistic and meta-linguistic knowledge.
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Exercises completed in the class sessions to:
(a) increase the student's degree of grammatical accuracy,
(b) initiate training in basic description and analysis of the English language, and
(c) detect and deal with any especially problematic aspects.
Estudios previos Reviewing and revising for written tests. Complementation (with brief readings) of class lectures.
Presentaciones/exposiciones Students will be required to design an activity that will be presented orally in class. At the end of the course students will also have to submit a final report.
Trabajos Students will have to write a final project and a final report about the course.
Atención personalizada Meetings to prepare for the written projects and presentations. Reviews of presentations or tests.

Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Atención personalizada
descripción
Meetings to prepare for the written projects and presentations. Reviews of presentations or tests. Individual consultation of any course-related doubts or problems (in visiting hours).

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
A1
B1
B4
B5
Regular active oral participation in class sessions.
Correct, punctual and complete processing of exercises.
10%
Presentaciones/exposiciones
A1
B4
Oral presentation about final project. 10%
Trabajos
A8
A9
Written project about a specific grammar topic.


Final report
15%

5%
Pruebas mixtas
A7
A8
Written tests closely based on course content. 60%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Segona Convocatòria will consist of a written test which will include questions and exercises on all the topics covered in the course.


Fuentes de información

Básica

A good part of the material for the course will be provided in class.

**Algeo, J. 1974. Exercises in Contemporary English. San Diego, CA, USA: Harcourt Brace Jovanovich.

Bauer, L. 1983. English Word-­formation. Cambridge: CUP.

Börjars, K. and K. Burridge. 2010. Introducing English Grammar. London: Hodder Education.

Burton-­Roberts, N. 1997. Analysing Sentences: An Introduction to English Syntax (2nd Ed.). Harlow, Essex, England: Pearson.

Chalker, S. 1992. A Student’s English Grammar. Workbook. Harlow, Essex, England: Longman.

Cowan, R. 2008. The Teacher’s Grammar of English. Cambridge: CUP.

Graver, B.D. Advanced English Practice. Oxford: OUP.

Greenbaum, S. and G. Nelson. 2002. An Introduction to English Grammar. Harlow & London: Pearson.

**Greenbaum, S. and R. Quirk. 1990. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow & Essex, England: Longman.

**Huddleston, R. and G. K. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP.

Jackson, H. 2002. Grammar and Vocabulary. A Resource Book for Students. London & New York: Routledge.

Katamba, F. 1993. Morphology. London: Macmillan.

Kreidler, C.W. 1998. Introducing English Semantics. London & New York: Routledge. Matthews, P. 1991. Morphology. Cambridge: CUP.

Muñoz, C. 1994. Clause Analysis: A Practical Approach. Barcelona: Publicacions i Edicions de la Universitat de Barcelona.

**Parrot, M. 2000. Grammar for English Language Teachers. Cambridge:  CUP.

Plag, I. 2003. Word-­Formation in English. Cambridge: CUP.

**Swan, Michael. Practical English Usage. Oxford: OUP.

Thomas, L. 1993. Beginning Syntax. Oxford: Blackwell.

Complementária

Recomendaciones

Asignaturas que continúan el temario
LENGUA INGLESA IV/12274112


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
INGLÉS I/12274002
INGLÉS II/12274003
DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING II/12274110
DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND WRITING II/12274108
DESTREZAS COMUNICATIVAS: SPEAKING AND LISTENING I/12274107
DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING I/12274109
LENGUA INGLESA II/12274106
LENGUA INGLESA I/12274105
 
Otros comentarios
The course requires a high degree of student involvement and participation. Consistent day-to-day work will be paramount, as well as following instructions correctly and fully, and meeting deadlines punctually.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.