Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A12 |
Conèixer la varietat lingüística, literària i cultural anglòfona. |
| A13 |
Conèixer i aplicar les bases de la teoria de la literatura i de les teories estètiques. |
| A17 |
Saber formar-se una opinió clara i concisa sobre un text i expressar-la de forma oral i escrita. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A12 |
Adquireix la capacitat d'establir la relació entre forma i contingut en les obres de nombrosos autors en llengua anglesa
| | A13 |
Coneix les principals tècniques literàries de la ficció, el teatre, la poesia i el cinema
| | A17 |
Millora les capacitats de lectura i escriptura
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables
| | B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Troba nous mètodes per fer les coses
Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
General overview of literature: fiction
Analysing extracts from:
-Gulliver's Travels |
-Literature in a global world
-Critical reading and thinking
-Concepts: author, work, reader, narrator(s), characters, plot, setting, point of view, context, genres and subgenres, time, structure.
-Position of narration determines point of view.
-'I' & 'the other'. Why travel writing in the 18th century.
-Travelling nowadays and how we perceive other cultures.
|
-Jane Eyre
-Hard Times |
-Images & metaphors. Autobiographical narration. Realism.
-The context of the industrial revolution. Facts & Fancy. Finding similarities and differences with our contemporary times of recession. |
-The Mill on the Floss |
-George Eliot: Writing with a pseudonym? Women's writing. |
-To the Lighthouse |
-Major characteristics of modernism: the deconstruction of conventional literary patterns: time, structure, narrator. Emphasis on 'how', and not on 'what' is narrated. |
Analysing short stories:
-"Odour of Chrysanthemums".
-"Evelyne"
-"The Quilt" |
-Images and symbols.
-Gender issues. Time of narration.
-Beauty between the lines. Women in a Muslim world. Sexuality. |
Analysing a novel:
-The God of Small Things
(Booker Prize in 1997) |
Cultural context: India
The Content: Analysis of issues dealing with women, marriage, caste, love, tradition and colonial and postcolonial influences.
The Form: a (post)modernist structure; a non-linear narration; literary resources (similes, alliteration, paradoxes, metaphors, intertextuality, hyperbaton etc.). |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
6 |
0 |
6 |
Seminaris |
|
33 |
66 |
99 |
Treballs |
|
2 |
10 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
12 |
18 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Preliminary concepts and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a piece of fiction. These lectures will be followed by class discussions. |
Sessió Magistral |
Lectures will introduce the major theoretical frameworks which will be necessary for the reading, understanding and critical analysis of the extracts selected, the short stories and the novel. |
Seminaris |
The seminars will be based on the analysis of all the texts. Active participation of the student is expected. |
Treballs |
There will be five written assignments: three critical reviews corresponding to the reading material, a handout of the bibliography used for the oral presentation and a paper on the compulsory novel, which will have to follow the guidelines estabished in the photocopiable materials. |
Presentacions / exposicions |
Part of the evaluation process is based on individual presentations. The class will be divided into different groups and each group, and each student, will have to introduce different issues related to the social-historical context that accompanies each literary extract and short story. A general discussion will follow. |
Descripció |
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquanted with the basic structure and contents of the course, and to further practise their communication skills in English. I will also be available for consultation, etc. via e-mail.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirements. |
20% |
Treballs |
|
The culminating assignment for the course is the writing of a paper based on the compulsory novel The God of Small Things.
Note: Writing the paper is compulsory to pass the course. |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
The oral presentation and the handout of its bibliography will be graded according to:
-relevance
-accuracy
-fluency
-critical development |
25% |
Proves de desenvolupament |
|
Throughout the course there will be three critical reviews. |
30% |
Altres |
|
Students have to demonstrate that they have read and understood all the texts. For the activities that involve research and the exploration of multiple perspectives, students have to bear in mind that plagiarism (from books or the internet) is considered a crime. As a result, if this happens, s/he will fail the whole subject. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, - A photocopiable anthology of reading materials., ,
, -Materials on-line., ,
Arundhati Roy, The God of Small Things, ,
|
|
Complementària |
David Herman, The Cambridge Companion to Narrative, ,
Martin Montgomery, Alan Durant, Sara Mills and Nigel Fabb (2000), Ways of Reading: Advanced Reading Skills for Students of English Literature, ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ANGLÈS II/12274003 | DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I/12274107 | DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LITERATURA I SOCIETAT/12274009 | ANGLÈS I/12274002 | LITERATURA/12274001 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|