Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dominar la lengua inglesa desde un punto de vista teórico y práctico y expresarse oralmente y por escrito de manera fluida y precisa |
| A6 |
Analizar las obras más relevantes de la literatura en lengua inglesa en sus diversos entornos culturales |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma cooperativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Elabora un discurso oral y/o escrito conciso y coherente a fin de comunicar los resultados del trabajo realizado a un nivel intermedio-alto.
| | A6 |
Adquiere la capacidad de establecer la relación entre forma y contenido a las obras de autores en lengua inglesa.
Analiza y comenta textos literarios de forma oral y/o escrita.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Pregunta para aprender y se interesa para aclarar sus dudas.
| | B5 |
Colabora en la definición, organización y distribución de las tareas del grupo.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
Modos de ver y leer. Imágen y literatura.
|
(1) Identificar las características de los géneros literarios.
(2) Reconocer y comprender la terminología crítica y literaria.
(3) Desarollar métodos y estrategias para el análisis e interpretación de textos escritos y visuales.
(4) Demostrar que puedas poner los conocimientos metodológicos y estratégicos en práctica. |
La lectura / El proceso de leer.
The Reading Process: negotiating meaning. |
* Autor / autora
* Texto
* Lector / lectora |
Narrativa. Ficción. El cuento corto. |
Edgar Allen Poe, Virginia Woolf, Alasdair Gray, Margaret Atwood, Angela Carter, Irvine Welsh, James Kelman, James Thurber. |
Poesía |
Emily Dickinson, Ezra Pound, Gertrude Stein, Dorothy Parker, Sylvia Plath, e.e. cummings, Benjamin Zephaniah, Marlene Nourbese Philip, Ishmael Reed, Philip Larkin, John Updike. |
Prosa |
Sigmund Freud, George Orwell, Ossie Davis, Martin Luther King. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Seminarios |
|
30 |
80 |
110 |
Sesión magistral |
|
13 |
0 |
13 |
Presentaciones/exposiciones |
|
8 |
6 |
14 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
3 |
2 |
5 |
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
En las primeras clases se introducen teorías críticas y métodos para leer y analizar textos conducientes a la reflexión. |
Seminarios |
Los seminarios consisten en lectura y análisis de los textos en el "Dossier". Es importante leer estos textos antes de asistir a la clase. Los seminarios ofrecen la posibilidad de que los alumnos entren en diálogo y comenten sus propias opiniones sobre los textos y el significado de los mismos. |
Sesión magistral |
En las sesiones magistrales se hacen presentaciones "power-point" que tienen la función de presentar y analizar material textual y visual en forma contrastiva y complementaria. |
Presentaciones/exposiciones |
Se enseña la importancia de poder hablar en público y hacer presentaciones orales sobre temas específicos de la asignatura. Se hace una énfasis en en contenido académico del "power-point" pero también la manera de interactuar con el público. |
Atención personalizada |
Antes de exponer la presentación oral (obligatoria), el grupo ha de venir a mi despacho para una tutoría. |
descripción |
Students are welcome to use the teacher's office hours for personal consultation or to become acquanted with the basic structure and contents of the course, and to further practise their communication skills in English. I will also be available for consultation, etc. via e-mail.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminarios |
|
At the end of the course you will be given an essay topic which you can study at home. This will be for the "Final Class Essay" which you will write in class - but without notes. Further instructions are given on Moodle. It is very important that you check Moodle regularly. |
30% |
Presentaciones/exposiciones |
|
Group Oral Presentation. You will be assessed individually, not as a group. Assessment will be based on Content, Structure, Delivery and Fluency. (20%)
|
20% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
There will be three "10-question tests" throughout the semester. The tests will assess how much you have understood and learned from the topics discussed and analysed in class.
|
30% |
Otros |
|
WRITTEN SUMMARY of the whole group's oral presentation: Each group member will write a summary of the Oral Presentation. This will also be assessed at an individual level. Please follow instructions in the course Dossier on how to write this summary. |
20% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
For students who attend classes regularly but fail the continuous assessment: If the sum of all your grades does not add up to 50%, you will have to take the resit exam which will consist of a 20 question test (20 marks) + 4 short essay questions (80 marks). The date of the exam will be registered on Moodle. Regular attendance means not missing more than 5 classes. Students who do not attend classes regularly will be asked to do the following: - A 20-question test based on the texts discussed in class, that is all the texts in your dossier and those on Moodle. (20 marks)
- You will be required to write a final essay in the exam. The subject of the essay will be based on the material studied throughout the course. (40 marks)
- And, finally, an Oral exam on one of the texts studied in class. You will not be given the text before the Oral Exam.
|
Básica |
, "Dossier": Anthology of texts available from the Photocopying Room, ,
, Course contents on Moodle, ,
Martin Montgomery et al, Ways of Reading, Fourth edition, 2007
|
It is very important that you have a copy of the textbook Ways of Reading (4th Edition!). *Ways of Reading(Fourth Edition). You will need it, not only for Anàlisi de Textos I but also for Anàlisi de Textos II, both of which are compulsory subjects in Semesters One and Two. In the first semester, we shall be studying the main points in Sections 1-3, although we shall also be looking at other theories which are important for this module. *Dossier The dossier contains all the reading texts we will be analysing throughout the course. Fiction, poetry and prose. You can obtain a copy of the Dossier in the Photocopying Room in September. The texts chosen have been selected because they are especially open to different theoretical frameworks. *Moodle Many of the classes will be given as seminars, some as lectures. Power Point presentations on various topics will be uploaded on Moodle, also website addresses where you can access interesting and relevant information.
*Films: During the course, we shall also see one or two films which will be analysed through theories of "Ways of Looking": the gaze of the camera, landscape, genderscape, language. |
Complementaria |
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
ANÁLISIS DE TEXTOS INGLESES II/12274120 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
DESTREZAS COMUNICATIVAS: READING AND WRITING I/12274109 |
|
|
Otros comentarios |
It is very important that you read in English and listen to films in English. The URV stock many books in English, not only in the English Studies section but also in other disciplines, such as Anthropology, Media Studies, History and so on. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|