DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I Codi 12274119
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
KOBA , RENATA ELZBIETA
Adreça electrònica renataelzbieta.koba@urv.cat
Professors/es
KOBA , RENATA ELZBIETA
Web
Descripció general i informació rellevant <p><strong>Textual Analysis I</strong> looks at different ways of reading and interpreting ‘texts’. This involves recognizing different genres, learning about critical terminology and discovering how meaning is constructed.&nbsp;</p><div> This subject will be taught face-to-face as far as is possible within the instructions of the health authorities. At the start of the academic year, the calendar containing all teaching activities (with timetables and classrooms) will be available in the subject's Moodle area. </div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell intermedi-alt.
 A6 Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Ways of Looking, Ways of Reading & Ways of Obtaining Knowledge.





(1) Identify characteristics of literary genres
(2) Recognize and understand critical and literary terms
(3) Develop methods and strategies for analysing and interpreting texts
(4) Demonstrate a command of these methods and strategies in written work.
The Reading Process: negotiating meaning. Author / Text / Reader
* The Author as an authority on meaning
* The Death of the Author
* The Death of the Reader?
* Male/Female author.
* The Text.
* Male/Female reader.
Fiction. The Short Story. Edgar Allan Poe, Virginia Woolf, Murray Bail, Paul Bowles, John Cheever, Roald Dahl, Graham Greene, Ernest Hemingway, Susan Hill, James Joyce, Doris Lessing, V.S. Naipaul.
Poetry. William Blake, Emily Dickinson, Ezra Pound, Gertrude Stein, Dorothy Parker, Sylvia Plath, e.e. cummings, Benjamin Zephaniah, Marlene Nourbese Philip, Robert Frost, Dylan Thomas, Philip Larkin, John Updike.
Prose. George Orwell, Woody Allen, Martin Luther King.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Seminaris
A5
A6
25 59 84
Presentacions / exposicions
A5
A6
CT4
15 25 40
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
A5
A6
10 2 12
Proves de desenvolupament
A5
A6
6 2 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Preliminary concepts and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a piece of fiction. These lectures will be followed by class discussions.
Seminaris The seminars will be based on the analysis of all the texts. Active participation of the student is expected.
Presentacions / exposicions Part of the evaluation process is based on individual oral presentations. The class will be divided into different groups and each group, and each student, will have to introduce different issues relating to the social-historical context that accompanies each literary extract and short story. A general discussion will follow.
Atenció personalitzada Students are welcome to contact me in office hours or by email for personal consultation. I especially ask those students who have serious problems in attending classes regularly to contact me at the beginning of the course.

Atenció personalitzada
Descripció

Durant el curs 2021-22 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...).


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A5
A6
TWO CLASS ESSAYS: During the course you will be asked to write 2 essays in class.
50%
Presentacions / exposicions
A5
A6
CT4
ORAL PRESENTATION: This consists of a group presentation. Assessment will be based on Content, Structure, Delivery and Fluency. Please look at Moodle for full instructions on how to do your Oral Presentation.

20%
Proves objectives de tipus test
A5
A6
TESTS: There will be three theoretical tests throughout the semester. The tests will assess how much you have understood and learned from the topics discussed and analysed in class. 30%
Altres  

PLEASE NOTE THAT EVIDENCE OF PLAGIARISM WILL MEAN THAT YOUR WORK WILL NOT BE ACCEPTED.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En l'espai Moodle de cada assignatura hi podreu consultar la informació actualitzada.

Les activitats avaluatives seran previstes per poder realitzar-se en modalitat mixta o online en cas de confinament.

Si l'evolució de la situació sanitària requereix reduir la presencialitat, s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà mitjançant el fòrum de notícies del Campus Virtual (Moodle).


Fonts d'informació

Bàsica , Course contents on Moodle, ,
Martin Montgomery et al, Ways of Reading, Fourth edition, 2007

  It is very important that you have a copy of the textbook Ways of Reading (4th Edition!).

*Ways of Reading

(Fourth Edition). You will need it, not only for Anàlisi de Textos I but also for Anàlisi de Textos II, both of which are compulsory subjects in Semesters One and Two. In the first semester, we shall be studying the main points in Sections 1-3, although we shall also be looking at other theories which are important for this module.

*Moodle

Many of the classes will be given as seminars, some as lectures. Power Point presentations on various topics will be uploaded on Moodle, also website addresses where you can access interesting and relevant information.




Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURA I SOCIETAT/12274009
ANGLÈS I/12274002
LITERATURA/12274001
ANGLÈS II/12274003
 
Altres comentaris
It is very important that you read in English and listen to films in English. The URV stock many books in English, not only in the English Studies section but also in other disciplines, such as Anthropology, Media Studies, History and so on.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent