DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I Codi 12274119
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
KOBA , RENATA ELZBIETA
Adreça electrònica renataelzbieta.koba@urv.cat
nerea.tera@urv.cat
Professors/es
KOBA , RENATA ELZBIETA
TERA FABA, NEREA
Web
Descripció general i informació rellevant <p><strong>Textual Analysis I</strong>&nbsp;aims at providing the students with strategies to engage in a critical and analytical reading of literary texts. At the end of the course, the students will be able to distinguish between different genres, use specialized terminology with confidence, and interpret the meaning of a text and the effects produced by its rhetorical features.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell intermedi-alt.
 A6 Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Ways of Looking, Ways of Reading & Ways of Obtaining Knowledge.





(1) Identify characteristics of literary genres
(2) Recognize and understand critical and literary terms
(3) Develop methods and strategies for analysing and interpreting texts
(4) Demonstrate a command of these methods and strategies in written work.
The Reading Process: negotiating meaning. Author / Text / Reader
* The Author as an authority on meaning
* The Death of the Author
* The Death of the Reader?
* Male/Female author.
* The Text.
* Male/Female reader.
Fiction. The Short Story. Edgar Allan Poe, Virginia Woolf, Murray Bail, Paul Bowles, John Cheever, Roald Dahl, Graham Greene, Ernest Hemingway, Susan Hill, James Joyce, Doris Lessing, V.S. Naipaul.
Poetry. William Blake, Emily Dickinson, Ezra Pound, Gertrude Stein, Dorothy Parker, Sylvia Plath, e.e. cummings, Benjamin Zephaniah, Marlene Nourbese Philip, Robert Frost, Dylan Thomas, Philip Larkin, John Updike.
Prose. George Orwell, Woody Allen, Martin Luther King.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Seminaris
A5
A6
25 59 84
Presentacions / exposicions
A5
A6
CT4
15 25 40
Sessió Magistral
A5
15 5 20
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves objectives de tipus test
A5
A6
10 2 12
Proves de desenvolupament
A5
A6
6 2 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Preliminary concepts and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a piece of fiction. These lectures will be followed by class discussions.
Seminaris Seminars (practical classes) will encourage group discussion of a specified text, and will allow students to practice the analysis of example texts, along the theoretical lines proposed in the theory classes. Active participation of the student is expected.
Presentacions / exposicions Part of the evaluation process is based on individual oral presentations. The class will be divided into different groups and each group, and each student, will have to introduce different issues about a literary extract and short story. A general discussion will follow.
Sessió Magistral Lectures will be based on the reading material of texts and the assigned texts for analysis and discussion. They will highlight the main ideas and concepts that contribute to the analysis of a piece of fiction.
Atenció personalitzada Durant el curs 2022-23 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)

Atenció personalitzada
Descripció

Durant el curs 2022-23 s’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Seminaris
A5
A6
TWO CLASS ESSAYS: During the course you will be asked to write 2 essays in class.
50%
Presentacions / exposicions
A5
A6
CT4
ORAL PRESENTATION: This consists of a group presentation. Assessment will be based on Content, Structure, Delivery and Fluency. Please look at Moodle for full instructions on how to do your Oral Presentation.

20%
Proves objectives de tipus test
A5
A6
TESTS: There will be three theoretical tests throughout the semester. The tests will assess how much you have understood and learned from the topics discussed and analysed in class. 30%
Altres  

PLEASE NOTE THAT EVIDENCE OF PLAGIARISM WILL MEAN THAT YOUR WORK WILL NOT BE ACCEPTED.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segona Convocatòria Exam. Pass mark: 50% It will consist of a series of short theoretical questions, exercises in which you will analyse short texts and essay questions on the narrative text.


Fonts d'informació

Bàsica , Course contents on Moodle, ,
Martin Montgomery et al, Ways of Reading, Fourth edition, 2007

*Ways of Reading

Students are highly recommended to buy the course text "Ways of Reading" (see list above for details) in the specified edition, as it will form the backbone of the two 'Anàlisi de Texts' courses in the second year. Be careful to buy the 4th edition, if you are buying it new. If you buy it second-hand, any edition will do, but the later edition the better.

Martin Montgomery et al, Ways of Reading, Fourth edition, 2007

*Moodle

Many of the classes will be given as seminars, some as lectures. Power Point presentations on various topics will be uploaded on Moodle, also website addresses where you can access interesting and relevant information.



Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING I/12274109

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURA I SOCIETAT/12274009
ANGLÈS I/12274002
LITERATURA/12274001
ANGLÈS II/12274003
 
Altres comentaris
While regular attendance in class and participation are not given marks directly in the Continuous Assessment part of the course, it is understood that it is HIGHLY RECOMMENDED that students attend all classes and participate fully in them. It is further understood that to do so will automatically increase the students' likelihood of getting good results in their course work. Students who are unable to attend class on a regular basis because of work or a clash of timetables with other subjects should contact the teacher from the start of the course so that the impact of these obligations upon the student's potential performance can be assessed with the teacher, and recommendations made.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent