DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II Codi 12274120
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant This course is designed to develop the critical reading skills for successful completion of optional literature courses in the English degree course. It will suggest a way of approaching literary and other texts in a methodical manner. It will concentrate on drama as a literary genre. It will also make reference to film as "texts" for comparative purposes

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A12 Conèixer la varietat lingüística, literària i cultural anglòfona.
 A13 Conèixer i aplicar les bases de la teoria de la literatura i de les teories estètiques.
 A17 Saber formar-se una opinió clara i concisa sobre un text i expressar-la de forma oral i escrita.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A12 Adquireix la capacitat d'establir la relació entre forma i contingut en les obres de nombrosos autors en llengua anglesa
 A13 Coneix les principals tècniques literàries de la ficció, el teatre, la poesia i el cinema
 A17 Millora les capacitats de lectura i escriptura
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Comprèn els elements que composen una disciplina
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge
 B5 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
The Nature of Theatre





The Script
The play
Seeing a play
Reading a play


Plot
Character
Characterization
Thought
Diction
Music
Spectacle
Analyzing Scripts Selected Texts
J. B. Priestley: An Inspector Calls.
Willy Russell: Educating Rita.
Film Film and Narration
Film amd Drama
Visual Image, Verbal Signs, Sounds and Music.
Orson Welles: Citizen Kane

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A12
B1
2 4 6
Treballs
B1
2 24 26
Sessió Magistral
A12
A13
30 30 60
Atenció personalitzada
B1
2 2 4
 
Proves objectives de preguntes curtes
A12
6 48 54
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Preliminary lectures and readings will be given to present the basic literary constituents that conform a play and a film script. The lectures and readings will be followed by full class discussions.
Treballs Short essays will be focusing on the lectures, class disccusions and designed texts. They should include an introductory paragraph, a development and a conclusion.
Sessió Magistral Lectures will be based on the reading material of texts and the assigned texts for analysis and discussion. They will highlight the main ideas and concepts that contribute to the analysis of a play and a film script.
Atenció personalitzada Srudents who need help are welcome to stop at my office

Atenció personalitzada
Descripció
It is important that students meet with the teacher either during his office hours or also by appointment. Please notice that discussions are always encouraged and questions may be raised at any time or any moment. Always feel free to ask questions and to give your personal opinion with regard to any point discussed in class or related to it.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
B1
Three short essaays (30%)
Three class-written exercises (60%)
9o%
Altres  

Class attendance and participation (10%)

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

The students who do not reached the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance as well as those who decided not to go through continuous assessment possibility (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all the students (both those who failed to passs the continuous assessement and those who did opt for it), and will consist in a final class esxercise of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definition of concepts, identifications of names, titles, characters and short contextualizations of excerpts from the texts analyzed.


Fonts d'informació

Bàsica Martin Montgomery et alia, Ways of Reading, 2000, London: Routledge
J.B. Priestley , An Inspector Calls , 2000, Penguin Books
Willy Russell , Educating Rita , 2001, Methuen Drama

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DESTRESES COMUNICATIVES: READING AND WRITING II/12274110

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119
 
Altres comentaris
Class attendance at each session is expected since active participation is essential to the course requirement
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent