DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) LINGÜÍSTICA ANGLESA APLICADA Codi 12274206
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ORTEGA DURAN, MIREIA
Adreça electrònica mireia.ortega@urv.cat
Professors/es
ORTEGA DURAN, MIREIA
Web
Descripció general i informació rellevant To offer a critical survey of research on the acquisition of English as a second and foreign language and how these findings can be applied to classroom language teaching.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Utilitzar un vocabulari anglès ampli i variat.
 A17 Saber formar-se una opinió clara i concisa sobre un text i expressar-la de forma oral i escrita.
 A19 Familiaritzar-se amb els principals aspectes teòrics i pràctics de l'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Té capacitat de resolució de problemes mitjançant l’aplicació del pensament analític, crític, lògic, creatiu i innovador
 A17 Té capacitat de desenvolupament del projecte acadèmic i professional personal
 A19 Ofereix una visió àmplia sobre els principals aspectes relacionats amb l’ensenyament de la llengua anglesa i el seu aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Identifica els problemes amb anticipació abans de què el seu efecte es faci evident
 B3 Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
Tema Subtema
Introduction 1.What is Applied Linguistics (AL)? Definition and scope. A historical introduction. Subfields in AL
2. AL and Second Language Acquisition (SLA). Key issues in SLA
Language Acquisition. English as a First Language 1. The brain and language acquisition
2. Theoretical approaches to explaining first language acquisition
3. Stages in the acquisition of L1 English
4. Child-directed speech
5. Bilingual acquisition
Second language acquisition. Theories 1. Theory and research
2. Behaviourism
3. Innatism
4. Psychological theories
5. Interactionism
6. The monitor theory

Interlanguage 1. The concept of interlanguage (IL)
2. Characteristics of IL
3. IL and developmental sequences
4. Errors: Contrastive analysis (CA) and Error Analysis (EA)
5. Interlanguage and Lingua Franca. Similarities and differences
The role of the L1 in ESL / EFL 1. Definition of transfer in SLA
2. Terminological issues
3. Types of transfer
4. The development of transfer. A historical perspective
5. New directions in the study of transfer
6. Additional language acquisition. Transfer in multilingual contexts (models). Native vs. non-native transfer. The multilingual mind. Multilingual speech production
7. Constraints on transferability
8. What can be transferred?
9. Identification of transfer
Individual Learner Differences 1. Definition, brief history and taxonomy of individual differences
2. Age of acquisition. Critical period hypothesis (CPH)
3. Aptitude and intelligence.
4. Personality.
5. Motivation and attitudes.
6. Anxiety, self-esteem and willingness to communicate
7. Learner preferences
8. Learner beliefs
9. Learning styles
The linguistic context in ESL 1. Input and intake
2. Interaction
3. Output
4. The role of input
5. Input in theories of language acquisition
6. The effects of input and interaction on acquisition
7. Foreign talk (ESL)
8. Teacher talk (EFL)

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A19
2 0 2
Sessió Magistral
25 80 105
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
B3
14 1 15
Resolució de problemes, exercicis
B4
14 1 15
Atenció personalitzada
0 0 0
 
Proves pràctiques
10 3 13
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Definition and key issues in Second Language Acquisition
Sessió Magistral Students will be presented with the most relevant topics in the field of Second Language Acquisition
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Students will have to read and prepare in avance the different readings that will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics. These articles and chapters will then be discussed in class.
Resolució de problemes, exercicis Students will be asked to answer 4 worksheets during the course
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
Class attendance and participation in class
10%
Proves pràctiques
Throughout the course the students will be asked to answer 4 worksheets based on the units' contents
40%
Altres  

Final exercise

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

If your final grade adds up to 50% you will not have to do a final exam (segona convocatòria)


Fonts d'informació

Bàsica

A compilation of required readings will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics.

Arabski, J. & Wojtaszek, A. (Ed). 2010. Neurolinguistic and Psycholinguistic Perspectives on SLA. Series editor: David Singleton. Second Language Acquisition. Multilingual Matters.

Bot, K; Lowie, W. & Verspoor, M. 2002. Second language Acquisition. Routledge Applied linguistics

Brown, D.H. 1994. Principles of language Learning and teaching. Prentice Hall

Cook, V. 2002. Portraits of the L2 user. Multilingual Matters

De Angelis, G. 2007. Third or Additional Language Acquisition. Multilingual Matters.

De Houwer, A. 2009. An Introduction to Bilingual Development. Multilingual Matters.

De Houwer, A. 2009. Bilingual First Language Acquisition. Multilingual Matters

Dörnyei, Z. & Ushioda, E. (Eds) 2010. Motivation, Language Identity and the L2 Self.  Multilingual Matters.

Dörnyei, Z. 2005. The Psychology of the Language Learner. Individual Differences in Second Language Acquisition. Lawrence Erlbaum Associates. 

Dörnyei, Z. 2003. Attitudes, orientations and motivations in language Learning. Blackwell Publishing

Ellis, R. 1987. Second language acquisition in context, Cambridge

Ellis, R. 1994. The Study of Second language Acquisition. OUP.

Ellis, R. 1996. Understanding second language acquisition, Oxford University Press

Gao, X. 2010. Strategic language Learning. Multilingual Matters.

Harley, T. 2008. The Psychology of Language. Psychology Press.

Hornberger, N.H. & Lee, S. (Eds). 2010. Sociolinguistics and language Education. New Perspectives on language Education. Multilingual Matters.

Littlewood, W. 1984. Foreign and second language learning, Cambridge University Press.

Ortega, L. 2009. Understanding Second Language Acquisition. Hodder Education.

Spada, N., Lightbrown, P.M 1993: How languages are learned, Oxford University Press.

 

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
L'assignatura 'Anglès com a llengua estrangera' continua el temari d'aquesta assignatura.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent