DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) GRAMÀTICA ANGLESA AVANÇADA Codi 12274207
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant This course is intended to offer a deep insight into some complex aspects of the grammar of English from a theoretical and empirical point of view.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A8 Conèixer la gramàtica de la llengua anglesa en profunditat i ser capaç d'analitzar-la lingüísticament.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A8 Ofereix una visió en profunditat de les complexitats estructurals i funcionals de la gramàtica anglesa des d'un punt de vista teòric i pràctic
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B6 Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
I. Tense and time - absolute and relative tenses
- reference time, speech time, event time
- temporal deixis
II. Aspect and aspectuality - generic and specific predications
- stative and dynamic predicates
- durativity
- telicity
- ingressive, continuative, egressive aspect
- grammatical expression of aspect
III. Mood and modality - epistemic modality
- deontic modality
- necessity and possibility
- degrees of modality
IV. Negation - morphological negation
- syntactic negation
- scope and focus of negation
- verbal and non-verbal negation
- polarity-sensitive items
V. The morphosyntax of compounds - morphological compound versus syntactic construction
- internal structure of compounds
- neoclassical compounds
VI. Clause type and illocutionary force - semantics and pragmatics
- illocutionary force
- indirect speech acts
- syntax and semantics of questions
- syntax and semantics of exclamatives

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A8
20 22 42
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A8
B6
10 10 20
Seminaris
A8
B6
22 20 42
Treballs
A8
B6
1 16 17
Presentacions / exposicions
A8
B6
1 14 15
Atenció personalitzada
B6
1 2 3
 
Proves objectives de tipus test
A8
3 6 9
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries – Explanation of course structure
– Explanation of course syllabus
– Presentation of course schedule
– Description of the type of class: theory and practice
– List and explanation of course objectives and methodologies
– Explanation of course assessment
– List of teaching materials
– Relation of course to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises, presentations and paper
– Distribution of topics for presentations
Sessió Magistral – Power-point supported sessions
– Explanation of main concepts
– Exemplification
- Questions and answers
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Grammar exercises
- Explanation and discussion of complex exercises
Seminaris - Students' presentations and discussion of course topics
Treballs - Writing of a paper related to course topics (under instructor's approval and supervision)
Presentacions / exposicions - Power-point supported students' presentations of course topics
Atenció personalitzada - Supervision of papers and presentations
- Questions on course topics

Atenció personalitzada
Descripció
Solve doubts concerning course contents, exercises, paper, presentations, tests, or evaluation – Monitor student's projects (paper and presentations) – Check on general student progress

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Treballs
A8
B6
Term paper on a course topic (under instructor's approval) 30%
Presentacions / exposicions
A8
B6
Power-point supported presentations of course contents as distributed on first day of classes 30%
Proves objectives de tipus test
A8
6 tests (after each main topic) aimed at checking students' progress 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students are expected to read assigned material and prepare reading material and exercises at home prior to class time, in order to be able to participate in class.

Instructions for the paper and presentation (topics, deadline, schedule, etc) will be given on the first day of classes.

No late paper will be accepted.

No tests will be taken outside scheduled dates and times.

Convocatòria 1: 8 marks (6 tests, oral presentations, term paper) and a minimum of 50% in the tests' global mark are required for the computation of the final grade

Convocatòria 2: there will be a final exam worth 100%.


Fonts d'informació

Bàsica


Aarts, B. & A. McMahon. 2006. The Handbook of English Linguistics. Malden, MA; Oxford: Blackwell.

Huddleston, R. & G. Pullum 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. London: Longman.

Spencer, A. and A. Zwicky (eds.). 1998. The Handbook of Morphology. Oxford: Blackwell.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent