Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Coneix el sistema de sons de la llengua anglesa i la seva relació amb el sistema ortogràfic.
Se sensibilitza sobre la importància de la pronunciació en l’expressió oral i és capaç d’identificar i corregir mals hàbits adquirits.
Analitza les unitats fonètiques i els processos fonològics de la llengua anglesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
PART 1. ACOUSTIC PHONETICS |
-Speech chain review. Basic acoustics
-The acoustic theory of speech production
-Digital signal processing
|
PART 2. ACOUSTICS OF ENGLISH SOUNDS
|
-English vowels. Vowel length
-English consonants. VOT
-Suprasegmentals. Focus stress
|
PART 3. PHONOLOGY
|
-Phonological features and rules
-Segmental phonology
-Metrical phonology
|
PART 4. ISSUES IN ENGLISH PHONOLOGY
|
-Segmental processes
-Syllable structure
-Stress assignment
|
PART 5. THE PHONETICS-PHONOLOGY INTERFACE |
-Laboratory phonology
-Articulatory phonology
-Categorical speech perception
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
25.5 |
37.5 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
11 |
26.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Review of previously studied concepts in speech production and sound classification |
Sessió Magistral |
Presentation of theoretical concepts in phonetics and phonology.
Detailed study of the main aspects of the acoustics of English, with concentration on some relevant issues that have an effect on the learning of English as a foreign language.
General presentation of the phonology of English, with concentration on segmental and, especially, suprasegmental aspects such as metrical structure (syllable, foot and word level) and stress assignment.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
For each theory lecture there will be a set of practical exercises for students to work on at home and in class. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Recording and analyzing of speech sounds using Praat Speech Analysis Software. |
Atenció personalitzada |
Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
Check on student progress |
Descripció |
Personalized attention will be available upon student's request throughout the course. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Class attendance during lectures is compulsory. |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Participation in class during exercises is compulsory.
Completed exercises will be submitted electronically for evaluation.
|
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
There will be 5 short tests, one after each part of the course. Each will be worth 12% of the grade. |
60% |
Proves orals |
|
Recordings will be submitted during the course |
10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona Convocatòria will consist of a single exam worth 100% of the grade. |
Bàsica |
Johnson, K., Acoustic and Auditory Phonetics, 3rd, 2012
Ball, M.J. & Rahilly, J., Phonetics. The Science of Speech, , 1999
Catford, J.C., A Practical Introduction to Phonetics, , 1988
Fry, D. B., The Physics of Speech, , 1979
Yava?, M., Applied English Phonology, , 2006
Giegerich, H.J., English Phonology, , 1992
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS I/12274113 | EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|