DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) L'ANGLÈS COM A LLENGUA ESTRANGERA Codi 12274210
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Juny, Jul.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ORTEGA DURAN, MIREIA
Adreça electrònica mireia.ortega@urv.cat
Professors/es
ORTEGA DURAN, MIREIA
Web
Descripció general i informació rellevant To offer a critical survey of research on the acquisition of English as a second and foreign language and how these findings can be applied to classroom language teaching.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Presenta una visió crítica de la investigació entorn de l’adquisició de l’anglès como a llengua estrangera.
Coneix els principis bàsics de l’adquisició de segones llengües.
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
UNIT 1.- INTRODUCTION 1.1 Popular beliefs about Language Acquisition
1.2 Key issues in Second Language Acquisition
UNIT 2.- INDIVIDUAL LEARNER DIFFERENCES 2.1. Definition, brief history and taxonomy of individual differences
2.2. Age of acquisition.
2.3. Aptitude and intelligence. Definitions, components and tests.
2.4. Personality
2.5. Motivation and attitudes
2.6. Learner preferences and beliefs. Learning styles


UNIT 3.- THE ROLE OF INPUT 3.1. Input, intake, output and interaction
3.2. Input in language acquisition theories
3.3. Foreigner talk, Teacher talk and Interlanguage talk

UNIT 4.-TYPES OF LEARNING CONTEXTS 4.1. Naturalistic context vs. classroom context
4.2. Form-focused instruction and meaning-focused instruction
4.3. Task-based instruction
4.4. CLIL
UNIT 5.- THE ENGLISH CLASSROOM 5.1. Lesson planning
5.2. Teaching the language
5.3. L1 use
UNIT 6.- DEVELOPMENTS IN TEACHING APPROACHES 6.1. What is a teaching method?
6.2. Teaching methodologies
6.2.1. Grammar-Translation Approach
6.2.2. Audiolingual method
6.2.3. Natural Approach
6.2.6 Total Physical Response

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 3 5
Sessió Magistral
A1
25 60 85
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A5
10 1 11
Resolució de problemes, exercicis
A1
A5
14 1 15
Presentacions / exposicions
A1
A5
6 10 16
Atenció personalitzada
A5
3 15 18
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Definition and key issues in Second Language Acquisition
Sessió Magistral Students will be presented with the most relevant topics in the field of Second Language Acquisition
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Students will have to read and prepare in avance the different readings that will serve as the text for the course. Most of these readings are journal articles or book chapters on the specific topics. These articles and chapters will then be discussed in class.
Resolució de problemes, exercicis Students will be asked to carry out 2 assignments during the course
Presentacions / exposicions Students will be asked to carry out an oral presentation in class
Atenció personalitzada Students will be given personal feedback on their work during the course

Atenció personalitzada
Descripció
Students will be given personal feedback on their work during the course

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A5
2 exams (25% each) 50%
Resolució de problemes, exercicis
A1
A5

Lesson plan
25%
Presentacions / exposicions
A1
A5
Oral presentation 25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

-Brown, D.H. 1994. Principles of language learning and teaching. Prentice Hall

-Celce-Murcia, M., Brinton, D. & Snow, M.A. 2014. Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston: National Geographic Learning.

-Coyle, D., Hood, P. & Marsh D. 2010. CLIL, Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press.  

-De Bot, K.; Lowie, W. & Verspoor, M. 2002. Second Language Acquisition. An advanced Resource Book. Routledge Applied linguistics

-Gass, S. & Mackey, A. 2012. The Routledge Handbook of Second Language Acquisition. New York: Routledge Handbooks.

-Hornberger, N.H. & Lee, S. (Eds). 2010. Sociolinguistics and language Education. New Perspectives on language Education. Multilingual Matters.

-Larsen-Freeman, D. & Anderson, M. 2011. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.

-Mehisto, P.; Narsh, D & Frigols, M.J. 2008. Content and Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. Oxford: Macmillan Education.

-Ortega, L. 2009. Understanding Second Language Acquisition. Hodder Education.

-Piske, T. & Young-Scholten, M. 2009. Input matters in SLA. Bristol: Multilingual Matters.

-Richards, J.C. & Renandya, W.A. (Eds). 2002. Methodology in Language Teaching. An Anthology of Current Practice. Cambridge University Press.

-Ur, P. 1996. A Course in Language Teaching. Cambridge University Press.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LINGÜÍSTICA ANGLESA APLICADA/12274206
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent