DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TEATRE ANGLÈS Codi 12274214
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant The aims of this course is: a) to examine representative works of drama; b) to learn the principal techiniques for analyzing, understanding, evaluating and enjoying a play both as a literary construct and spectacle; and c) to improve the student´s ability to read critically and pleasurably.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A13 Conèixer i aplicar les bases de la teoria de la literatura i de les teories estètiques.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A13 Coneix les principals tècniques literàries de la ficció, el teatre, la poesia i el cinema
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones

Continguts
Tema Subtema
The Nature of Theatre Drama
Performance
Audience
The Script Reading a Play
Watching a Play
Plot
Character
Language
Thought
Music
Spectacle
Oscar Wilde. The Importance of Being Earnest Nineteenth-Century English Drama
Comedy of Manners
Humour and Satyre
Social issues of the play
Harold Pinter: The Birthday Party The Contemporary Scene in UK
Realism and Absurdity
Plot
Character
Theme
Tennessee Williams: A Street Car Named Desire Contemporary American Thatre
Character
Plot
Theme
Edward Albee. Who is Afraid of Virginia Postmodernism
Social issues.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
26 53 79
Sessió Magistral
25 25 50
Treballs
1 6 7
Seminaris
1 6 7
Atenció personalitzada
2 4 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries A session at least will be devoted to explain the aim of the course, objectives, methodology, etc.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària To focus on specific topics and how to develop them.
Sessió Magistral To provide general and specific information.
Treballs To narrow down topics and write about them.
Seminaris To focus on subtopics and how to present them.
Atenció personalitzada Personal meeting at my office in order to clarify academic points.

Atenció personalitzada
Descripció
There will be office hours. Students should take benefit of them in order to ask questions, querries, discuss details of the syllabus and content of the course.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Exercises to be written in class 60%
Sessió Magistral
Class attendance and participation 10%
Treballs
Assignments 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

The students who do not reach the 50% of the above-mentioned requirements will have a scheduled second chance, as well as those who have not opted to go through the continuos assessment (for further details see the course syllabus). This second chance will be the same for all students ( both those who failed the continuous assessment and those who opted for the final class exercise), and will consist in a final class exercisel of 20 questions (100%). These questions will be based on the units included in the syllabus (short definitions of concepts, identifications of names, titles, characters, short contextualizations of excertps from the texts analyzed ...).


Fonts d'informació

Bàsica Montgomery, Martin et alia , Ways of Reading , 2000, Routledge
Oscar Wilde , The Importance of Being Earnest, 2000, Penguin
Harold Pinter, The Birthday Party, 2000, Methuen
Tennessee Williams, A Street Car Named Desire, 2000, Penguin



Complementària


Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent