DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) LITERATURA NORD-AMERICANA Codi 12274216
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Web
Descripció general i informació rellevant This course will provide an overall review of American litarature from the beginnings to the present. In order to do so a selection of voices and traditions will be considered in an attempt to familiarize students with the major authors and trends of the literature of the United States.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
 A6 Coneix els principals gèneres i formes literàries en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Native American oral tradition
Anne Bradstreet
Jonathan Edwards
Benjamin Franklin
St. John de Crèvecoeur
Thomas Paine
Thomas Jefferson
Washington Irving
J. Fenimore Cooper
Ralph Waldo Emerson
Nathaniel Hawthorne
Edgar A. Poe
Harried Beecher Stowe
Frederick Douglass
Henry D. Thoreau
Herman Melville
Walt Whitman
Emily dickinson
Mark Twain
Ambrose Bierce
Henry James
Kate Chopin
Charlotte Perkins Gilman
Stephen Crane
Willa Cather
Jack London
Zitkala Sa
Snherwood Anderson
F. Scott Fitzgerald
William Faulkner
Ernest Hemingway
John Steinbeck
Tennessee Williams
Ralph Ellison
Saul Bellow
Carson McCullers
Ray Bradbury
Flannery O'Connor
Ursula LeGuin
Toni Morrison
Thomas Pynchon
Rudolfo Anaya

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Seminaris
A5
A6
52 82 134
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A6
2 4 6
Proves de desenvolupament
A6
4 4 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Students will be introduced to the particular ideosincratic nature of American literature at the beginning of the course.
Seminaris Students will be exposed to an array of texts and authors so that they become familiar with the most important voices in American literature.
Atenció personalitzada Students are welcome to use my visiting hours to come individually or in groups and discuss any relevant aspects of the course.

Atenció personalitzada
Descripció
Students are encouraged to stop by the instructor´s office. They should always feel free to ask questions about the topics discussed in class.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves de desenvolupament
A6
Students will write an in-class essay on one novel they will have read on their own. 30%
Proves objectives de preguntes curtes
A6
Students will take two tests of this sort where they will have to recognize either works, authors or both. 35% each (35*2=70%)
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who do not pass the subject will have a second chance at the "Segona convocatòria". The length, nature and contents of that test will be announced at the beginning of the course.


Fonts d'informació

Bàsica

Students will have access to the class readings through Moodle or through the photocopy facility.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Students are encouraged to come to class with their readings done. Regular class attendance is a requirement and class participation is highly recommended.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent