DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) GÈNERE I LITERATURA EN ANGLÈS Codi 12274217
Ensenyament
Grau en Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RUSSELL BROWN, ELISABETH
Adreça electrònica liz.russell@urv.cat
thalia.trigoni@urv.cat
Professors/es
RUSSELL BROWN, ELISABETH
TRIGONI , EFTHALIA
Web
Descripció general i informació rellevant <p> Els estudiants examinaran una varietat de textos i gèneres, com ara novel·la, assaig, drama i poesia, juntament amb enfocaments contemporanis per llegir-los. Explorarem qüestions de llenguatge, estil i forma, així com les connexions entre la pràctica literària, la història, la societat i la cultura. La selecció pretén desenvolupar la consciència i la valoració de les particularitats i la diversitat dels diferents gèneres literaris. Seguirem un ordre cronològic aproximat, començant per la poesia de la Il·lustració escrita per dones fins al drama del segle XX del premi Nobel Harold Pinter. Llegirem obres literàries en relació a la seva forma i contingut juntament amb els contextos intel·lectuals, socials i estètics en què van ser composades. El curs explorarà la producció literària en contextos sociohistòrics britànics, posant èmfasi en els canvis de pensament, així com en la invenció, l'adaptació i la innovació de gènere. Passarem de lectures properes de textos literaris de diversos gèneres a anàlisis que introdueixen contextos més amplis, que culminen en un assaig final independent i documentat. </p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
CT5
30 40 70
Seminaris
CT5
14 31 45
Presentacions / exposicions
CT5
15 20 35
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves mixtes
3 20 23
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries An introduction to theoretical frameworks:
* what is gender?
* the development of gender & genre in literature and philosophy
* Author & Authority
* The Death of the Author: Roland Barthes versus Barbara Christian
Sessió Magistral Gender theories &
* Psychoanalysis
* ideologies
* Language
* Sexuality & Power
Seminaris Guided discussions of textual analyses. Class debates. Problem solving.
Presentacions / exposicions The class will be divided into groups of 3 or 4 (depending on the total number of students). Each group will prepare a power-point presentation on a topic of their choice. The topic has to be discussed with me in a tutorial at least one week before the presentation. After your presentation, you have to hand in a written summary within a week. More details will be given on Moodle
Atenció personalitzada Group tutorials: these should take place at least one week before your class presentation. All group members must be present for the tutorial.

Atenció personalitzada
Descripció
You can contact me by e-mail if you need to consult with me outside office hours.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
CT5
There will be three mixed tests during the course. Each test will assess how much you have learned from the lectures, seminars, and class debates.
Seminaris
CT5
The seminars will be in-class discussions of various texts. They will help students to prepare for the tests. 10%
Presentacions / exposicions
CT5
Students will be divided into groups and each group will choose a topic related to the course content. The group will prepare a power-point presentation and then hand in a written summary of the class presentation. This summary should be handed in within one week. 15%
Proves mixtes
The mised tests may be based on open-ended questions or gap tests. These tests are important to test factual information. 25%
Altres  

In-Class essay. This will be written in the last day of class on a topic relevant to the work studied during the year.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Students who attend classes regularly but fail the continuous assessment: If the sum of all your grades does not add up to 50%, you will have to take the resit exam which will consist of a 20 question test (20 marks) + 4 short essay questions (80 marks). The date of the exam will be registered on Moodle.

Regular attendance means not missing more than 5.

Students who do not attend classes regularly will be asked to do the following:

A 20-question test based on the texts discussed in class, that is all the texts in your dossier and those on Moodle. (20 marks)

You will have to take part in one of the regular class presentations on Wednesdays and write the first assignment. The class presentation will take place on the date agreed by your group. (40 marks)

You will be required to write a final essay in the exam. The subject of the essay will be based on the material studied throughout the course. (40 marks)

Please note: You might be asked to do an oral exam.


Fonts d'informació

Bàsica

Trobareu la majoria dels textos bàsics de lectura obligatòria disponibles a través de Moodle, a més d'enllaços a llocs d'interès.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
INTRODUCCIÓ A LA LITERATURA ANGLESA/12274121

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LITERATURA/12274001

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
LITERATURA I SOCIETAT/12274009
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS I/12274119
ANÀLISI DE TEXTOS ANGLESOS II/12274120
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent