DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) LITERATURES POSTCOLONIALS Codi 12274218
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Adreça electrònica ana.garciaarroyo@urv.cat
Professors/es
GARCÍA ARROYO, ANA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant El principal objetivo de este curso es introducir al estudiante en las Literaturas Postcoloniales. Se estudiarán las literaturas de varios paises africanos y del Caribe, así como la literatura de India. Se introducirán conceptos como “colonial” y “post-colonial” así como las principales teorías relacionadas con los Estudios Postcoloniales. También se analizarán las obras y autores/as más relevantes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
 A6 Adquireix la capacitat d’establir la relació entre forma i contingut a les obres d’autors en llengua anglesa.
Reconeix els procediments que faciliten la construcció de les diferents identitats culturals.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema

1- Introducción general
- ¿Qué son las literaturas post-coloniales?

- Literaturas Post-coloniales y Estudios Ingleses: el contexto post-colonial y su teoría.

-Temas, conceptos y problemas reflejados en estas literaturas.








2- Literaturas africanas
- El inicio de las Literaturas africanas: tradición oral y las influencias occidentales.

- Las voces más importantes:

Chinua Achebe (Nigeria); Wole Soyinka (Nigeria); Ngugi wa Thiong’o (Kenya); J.M. Coetzee (South Africa); Okot p’Bitek (Uganda)

Buchi Emecheta (Nigeria), Ama Ata Aidoo (Ghana).


3- La literatura del Caribe - Contexto cultural.

- Una visión panorámica a la Literatura del Caribe.

- Representaciones más importantes (Jean Rhys; George Lamming; Derek Walcott; V.S. Naipaul; Jamaica Kincaid; Kamau Brathwaite; Benjamin Zephaniah)

----------------
Novela de lectura obligatoria:
Wide Sargasso Sea by Jean Rhys


4- La literatura de India
- Contexto general.

- La influencia de la épica del Ramayana y Mahabaratha en la literatura india.

- Literatura anterior a la independencia: el desarrollo de la novela india (Mulk Raj Anand; Raja Rao; R. K. Narayan)

- Escritura posterior a la independencia: (Salman Rushdie; Anita Desai; Arundhati Roy; Kamala Das, Suniti Namjoshi)

-------------------
Novela de lectura obligatoria:
Untouchable by Mulk Raj Anand

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
A6
2 4 6
Seminaris
A5
A6
40 80 120
Atenció personalitzada
6 0 6
 
Proves pràctiques
A5
A6
6 6 12
Proves orals
A5
A6
2 4 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries 1- General introduction:
a. What are post-colonial literatures?
b. Post-colonial literatures and English Studies: the frame of post-colonial literary theory
c. Themes, concepts and concerns in these literatures





Seminaris The following texts will be discussed in the seminars:

African Literatures:
a) Essays: “Oral Literature and Modern African Literature” by Isidore Okpewho
“Decolonizing the Mind” by Ngugi wa Thiong’o
b) Extract from Things Fall Apart by Chinua Achebe. (chapter 7 )
“ from The Joys of Motherhood by Buchi Emecheta (1st & 2nd chapters)
“ from Disgrace by J. M. Coetzee
c) Poetry: “Gulliver” by Wole Soyinka
Some poems from Song of Lawino by Okot p’Bitek
d) Short story: “The Girl Who Can” by Ama Ata Aidoo


The Caribbean:
a) Poetry: “Names” by Derek Walcott
“A Modern Slave Song” by Benjamin Zephaniah
An extract from “Discourse on the Logic of Language” by Marlene Nourbese Philip.
b) Short story: “Girl” by Jamaica Kincaid
c) Essays: “Concepts of the Caribbean” by George Lamming
“Centrality of Caribbean Literature: Depicting Postcolonial and Multicultural Preocupations” by Seodial Frank H. Deena
d) Novel: Wide Sargasso Sea by Jean Rhys (156 pages)


India:
a) Novel: Untouchable (1935) by Mulk Raj Anand
b) Extract from Midnight’s Children by Salman Rushdie (1st chapter)
c) Poetry: “A Blessed Life” and “Radha’s Dream” by Kamala Das. “The Little Prince” & “Troglodyte” by Suniti Namjoshi
d) Essay: “The ladies have feelings, so…” by Arundhati Roy

Atenció personalitzada
Should there be any doubts concerning the contents of the programme or any other issues related to the dynamics of the course, please talk or email the teacher.

Atenció personalitzada
Descripció
The student is always welcome to consult with the teacher any doubts he/she might have with respect to the subject, in class, at my office or via email.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves pràctiques
A5
A6
1) Continuous Assessment:

--There will be 3 written exams (grade: 10/10 each)


100/100

Proves orals
A5
A6
Continuous Assessment:
-- An oral presentation on a topic related to the programme that the teacher will assign.
100/100
Altres  

2) Second Official Exam / Sitting (for those who did not take or failed continuous Assessment) 1 written exam (2 hours) in the form of two essay questions.

100/100
 
Altres comentaris i segona convocatòria

The contents (and reading texts) for the second Official exam will be the same as those taught during the course.
There will be just ONE written exam (2 hours) in the form of two essay questions.


Fonts d'informació

Bàsica

COMPULSORY READING:
    A) Students will have to get a dossier of photocopies from the URV Photocopying shop. The title is: "Postcolonial Literature"

    B) Students will also have to get 2 novels, which should be read before the seminars on the Caribbean and India start:

           -

Wide Sargasso Sea

by Jean Rhys (Penguin Books)
           -

Untouchable

by Mulk Raj Anand (Penguin Books)

Complementària

Recommended Bibliography for further reading:

 

Bill Ashcroft, Gareth Griffiths and Helen Tiffin (Eds). The Post-Colonial Studies Reader. London & New York: Routledge, 2008.

 

---. The Empire Writes Back. London & New York: Routledge, 2004.

 

Burnett, Paula. The Penguin Book of Caribbean Verse in English. London: Penguin, 1986.

 

Deena, Seodial Frank H. Situating Caribbean Literature and Criticism in Multicultural and Postcolonial Studies. Oxford: Peter Lang, 2009.

 

Mehrotra, Arvind Krishna (Ed.). An Illustrated History of Indian Literature in English. New Delhi: Permanent Black, 2003.

 

García-Arroyo, Ana. Madre India. Barcelona: Kairos Editorial, 2012.

---. Alternative Sexualities in India. Kolkata: Books Way, 2010 (2006)

---. Historia de las mujeres de la India. Barcelona: Laertes Editorial, 2009.

---. Orissa, templos y tribus. Barcelona: Laertes Editorial, 2008.

---. Fábulas feministas. (A translation of Feminist Fables by Suniti Namjoshi) Universitat Jaume I, Castellón, 2003

 

Olaniyan, Tejumola & Ato Quayson (Eds). African Literature. An Anthology of Criticism and Theory. Oxford: Balckwell Publishing, 2013.

 

Web page:

http://www.postcolonialweb.org/

 

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent