Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d'aprenentatge d'una segona llengua estrangera
Es sensibilitza sobre els aspectes contrastius entre la segona llengua estrangera i l’espanyol/el català i es familiaritza amb els errors més comuns que es donen en el procés de transferència entre llengües per poder-los identificar i corregir
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d'un enfocament global i de mitjà i llarg termini
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d'altres àmbits
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
| | B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B6 |
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
|
Tema |
Subtema |
1. Fonètica i fonologia |
1.1. Correcció fonètica i entonativa
1.2. Transcripció fonètica i ortogràfica
1.3. Exercicis de comprensió i producció oral |
2. Expressió i comunicació |
2.1. Comprensió de textos
2.2. Contracció de textos
2.3. Argumentació
2.4 Registres de llengua |
3. La frase complexa |
3.1. La noció de coordinació
3.2. La noció de subordinació
3.3. Les relacions lògiques |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
2 |
3 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
11 |
22 |
33 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
5 |
10 |
15 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
8 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
Proves orals |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Contacte de l'alumne amb la llengua francesa a un nivell superior.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis escrits a l'aula. |
Presentacions / exposicions |
Presentar i exposar punts importants de la gramàtica francesa a un nivell avançat per tal de que l'alumne/a els pugui després aplicar en la pràctica comunicativa.
|
Treballs |
L'alumne ha de fer una aplicació pràctica completa a través de treballs. |
Sessió Magistral |
Es tracta de la part més teòrica de l'assignatura en la qual es combinarà la llengua amb temes relacionals amb la realitat i la cultura d'expressió francesa. |
Pràctiques a través de TIC |
Alguns punts es treballaran mitjançant la utilització de les TIC. |
Atenció personalitzada |
El professor dedicarà una atenció personalitzada per tal de comprovar que assimila amb normalitat els continguts de l'assignatura. |
Descripció |
L'atenció personaltzada es portarà a terme a l'aula i també al despatx del professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis d'aplicació essencialment escrits |
15% |
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne/a haurà de saber saber exposar oralment i per escrit punts relatius als temes vists a classe |
15% |
Treballs |
|
Caldrà presentar un treball que demostri que l'alumne té un domini avançat de la llengua francesa |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
|
L'alumne/a haurà de resoldre exercicis i preguntes relatives a documents autentics interactius |
5% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Caldrà respondre a preguntes curtes i precises en francès
|
10% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis de comprensió i contracció de textos. Exercicis de redacció 20%
|
20% |
Proves orals |
|
Conversació, avaluació de la fonètica |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen únic de tota la matèria estudiada al curs. El contingut d'aquest examen serà el següent: 1. Exercicis d'aplicació escrits (pes: 30%); 2. Exercicis de redacció i comprensió (pes: 40%); 3. Prova oral (pes: 30%). |
Bàsica |
Abadie, Ch. et autres, L'expression française écrite et orale, PUG, Grenoble, 1994
Charliac, L.; Motron, A.-C., Phonétique progressive du français, CLE international, París, 2012
Dictionnaire Laraousse on line, Gran diccionario español-francés / francés-español, Larousse, http://www.larousse.com/es/diccionarios/espanol
Martin Riegel, J.-C. et autres, Grammaire méthodique du français, PUF, París. 2001
Grégoire, Maïa, Grammaire Progressive du Français. Perfectionnement, avec 600 exercices, CLE International, París, 2012
|
|
Complementària |
Martine Defontaine (direct. publicació), Le français dans le monde, CLE International, Números bimensuals
, Diaris i revistes en llengua francesa, ,
, , ,
, Documents autèntics (Videos, DVD, etc.), ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LLENGUA FRANCESA/12274102 | FRANCÈS COMUNICATIU/12274224 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|