Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Coneix l'evolució històrica de la llengua anglesa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Historical Linguistcs |
1.1 Language change, evolution and decay
1.2 Historical Linguistics: aims andmethodology
1.3 Internal and external factors in language change
1.4 Sound change
1.5 Language classification
1.6 Indo-European and Germanic |
2. Old English |
2.1 Historical background
2.2 Old English dialectal differentiation
2.3 Old English phonology
2.3.1 From Germanic to Old English
2.3.2 Sound-spelling correspondences
2.3.3 Consonants
2.3.4 Vowels
2.4 Old English grammar
2.4.1 Nominal inflection
2.4.2 Verbal inflection
2.4.3 Morphological and syntactic processes
2.5 Scandinavian influence |
3. Middle English |
3.1 Historical background
3.1.1 The Norman conquest
3.1.2 Sociocultural conditionings
3.2 Middle English phonology
3.2.1 Spelling
3.2.2. Main changes in the pronunciation
3.3 Middle English grammar
3.4 Middle English lexicon
3.4.1 Loss of Anglo-Saxon vocabulary and word-formation processes
3.4.2 Borrowings from Norman-French
3.4.2 Borrowings from French and Latin
|
4. Early Modern English |
4.1 Historical introduction
4.2 Eary Modern English phonology
4.2.1 The Great Vowel Shift
4.2.2 Other changes in the vocalic system
4.2.3 Changes in the consonantal system
4.3 Early Modern English grammar
4.3.1 Syntactic and morphological aspects
4.4 The lexicon of Early Modern English
4.4.1 The influence of Latin and Greek
4.4.2 The language of Shakespeare
|
5. Modern English |
5.1 Historical context
5.1.1 The Reformation
5.1.2 The age of discoveries
5.2 Neoclassicist attitudes towards language
5.2.1 The scientific study of language
5.2.2 Language academies
5.2.3 Prescrptive grammars and dictionaries
5.2. The spread of English around the world
5.2.1 American English
5.2.2 English in Australia and the Pacific
5.2.3 English in Africa, India and the Caribbean
5.3 English as the world's lingua franca
5.3.1 English in communication, entertainment and science
5.4 Recent phonological and grammatical changes in English
5.4.1 British English from the 18th to the 20th centuries
5.4.2 The American pronunciation standard |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
7.5 |
22.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
28.5 |
52.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
16 |
20 |
Treballs |
|
8 |
22 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
11 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1.5 |
1.5 |
3 |
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
Proves orals |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
– Explanation of course structure
– Explanation of course syllabus
– Presentation of course schedule
– Description of the type of class: theory and practice
– List and explanation of course objectives
– List and explanation of course methodologies
– Explanation of course assessment
– List of teaching materials: workbook, recorded exercises.
– Relation of course to the rest of the degree program
– Instructions to carry out exercises and assignments
– Feedback on work done and tests taken |
Sessió Magistral |
– Power-point supported sessions
– Brief summary of session
– Main objectives of session
– Links to previous units
– Explanation of main concepts
– Exemplification
– Audio and video illustrations
– Question and answer session
– Recapitulation |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
– Workbook exercises: group and individual
– Transcription exercises
– Readings from book |
Resolució de problemes, exercicis |
- Preparation of readings |
Treballs |
- Preparation, rehearsal and recording of audiovisual assignments |
Presentacions / exposicions |
- Performance of audiovisual assignments |
Atenció personalitzada |
– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Check on student progress |
Descripció |
– Solve doubts concerning course contents, mechanics or evaluation
– Check on student progress |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
-Class Attendance
-Participation |
10% |
Treballs |
|
-Recordings |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
-Class Exercises & Recordings |
20% |
Proves pràctiques |
|
-Tests |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
2nd Convocatòria: Single Exam: 100% of the grade PASSING GRADE IS 60%
|
Bàsica |
BARBER, C., BEAL, J. & SHAW, P., The English Language. A Historical Introduction, 2nd edition, 2009
BAUGH, A.C. & CABLE, T., A History of the English Language, , 1993
Lass, R., Old English, , 1995
Hock, H. H., Principles of Historical Linguistics, , 1991
Crystal, D., The Cambridge Encyclopedia of the English Language (PART I), , 1995
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS I/12274113 | EL SISTEMA DE SONS DE L'ANGLÈS II/12274114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|