DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) SEMÀNTICA ANGLESA Codi 12274233
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Adreça electrònica isabel.oltra@urv.cat
Professors/es
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant El curs ofereix una introducció a la semàntica lingüística moderna, l'estudi del significat en el llenguatge natural.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Demostrar que coneix els corrents teòrics i metodològics de la lingüística i les seves aplicacions.
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Reflexiona sobre la pròpia competència lingüística.
Identifica les unitats dels diferents nivells de l’anàlisi lingüística.
Distingeix entre els arguments lingüístics i les opinions no fonamentades sobre el llenguatge i les llengües.
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
Ofereix una visió en profunditat de les complexitats estructurals funcionals de la gramàtica anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic.
Coneix i analitza els principals aspectes del component semàntic de la llengua anglesa.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció: L'estudi del significat
2. Semàntica lèxica
3. Semàntica oracional
4. Introducció a la pragmàtica i a la semàntica del discurs

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A5
25 0 25
Estudis previs
A1
A5
1 35 36
Presentacions / exposicions
A1
A5
3 18 21
Seminaris
A1
A5
25 10 35
Treballs
A1
A5
1 22 23
Atenció personalitzada
2 0 2
 
Proves mixtes
A1
A5
2 5 7
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció i presentació de l'assignatura: programa, objectius, avaluació, estructura del curs, metodologies, materials del curs, i resultats d'aprenentatge.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Explicació, correcció, i discussió de diferents exercicis per fixar continguts teòrics.
Estudis previs L'alumnat haurà de llegir el material indicat abans de classe, així com preparar exercicis a casa per ser corregits a l'aula.
Presentacions / exposicions Presentacions (individuals o en parelles) de continguts del curs. Es donaran instruccions detallades i es distribuiran els temes a la primera classe.
Seminaris Sessions amb suport PowerPoint, amb explicació i exemplificació dels principals conceptes i discussió dels continguts del curs.
Treballs Redacció d'un treball de curs sobre un tema relacionat amb els continguts del curs (aprovat i supervisat per la docent).
Atenció personalitzada Supervisar el treball de curs, les presentacions, i resoldre preguntes sobre els continguts del curs.

Atenció personalitzada
Descripció
Per resoldre dubtes relatius als continguts del curs, els exercicis, el treball, les presentacions, o l'avaluació - Supervisar el treball - Comprovar el progrés de l'alumnat.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A1
A5
Presentacions amb PowerPoint (individuals o en parelles) dels continguts del curs. El primer dia de classe es donaran instruccions detallades i es distribuiran els temes. 30%
Treballs
A1
A5
Redacció d'un treball sobre un tema relacionat amb els continguts del curs (amb aprovació i supervisió de la docent). 30%
Proves mixtes
A1
A5
Examen final. 40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No s'acceptaran treballs més enllà del termini establert.
No es faran tests/exàmens fora dels dies i hores establerts.

En casos dubtosos, l'assistència regular (per sobre del 80%) i la participació activa en les discussions de classe es podran tenir en compte per a la nota final, a criteri de la docent.

La Segona Convocatòria consistirà en un examen amb el 100% del valor de la nota final.

D'acord amb la normativa URV, “el professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). Això vol dir que no es permetrà l'ús de mòbils ni d'altres dispositius durant les activitats avaluables. “el professor podrà establir a la Guia Docent aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat" (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster).


Fonts d'informació

Bàsica

BIBLIOGRAPHY

 

Allwood, Jens, at al. Logic in Linguistics. Cambridge: CUP, 1977.

Carlson, G.N. and F.J. Pelletier (eds.). The Generic Book. Chicago and London: The University of Chicago Press, 1995.

Chierchia, Gennaro & Sally McConnell-Ginet. Meaning and Grammar. Cambridge, MA: MIT Press, 1990.

Cowan, W. and Rakušan J. 1998. Source Book for Linguistics. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins.

Cruse, A. 1986 Lexical Semantics. Cambridge: CUP.

Cruse, A. 2000 Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford: OUP.

Davis, S. and B. Gillon. 2004. Semantics: A Reader. New York: OUP.

Dowty, D. 1981. Introduction to Montague Semantics. Dordrecht: Reidel.

Fodor, Janet D. Semantics: Theories of Meaning in Generative Grammar. New York: Crowell, 1977.

Fromkin, Victoria, et al. Linguistics. An Introduction to Linguistic Theory. Oxford, UK and Malden, US: Blackwell, 2000.

Gregory, H. 2000. Semantics. London: Routledge.

Heim, Irene and Angelika Kratzer. Semantics in Generative Grammar. Malden, MA and Oxford, UK: Blackwell, 1998.

Hurford, James and Brendan Heasley. Semantics: A Coursebook.  Cambridge: CUP, 1983.

Jackson, Howard. 1988. Words and their Meaning. London and New York: Longman.

Kearns, Kate. 2000. Semantics. Basingstoke: MacMillan Press.

Kempson, R. M. 1977. Semantic Theory. Cambridge: CUP.

Kreidler, Charles W. 1998. Introducing English Semantics. London: Routledge.

Lappin, Shalom (ed.). The Handbook of Contemporary Semantic Theory. Malden, MA and Oxford, UK: Blackwell, 1996.

Levinson, Stephen. 1983. Pragmatics. Cambridge: CUP.?

Löbner, Sebastian. 2002. Understanding Semantics. New York: OUP.?

Lyons, John. Semantics. Cambridge: CUP, 1977, 2 volumes.

Lyons, John. Linguistic Semantics: An Introduction. Cambridge: CUP, 1995.

Ludlow, Peter (ed.). Readings in the Philosophy of Language. Cambridge, MA and London, UK: The MIT Press, 1997.

Palmer, F. Semantics. Cambridge: CUP, 1981 (2nd edition).

Pinker, S. 1991. Lexical and Conceptual Semantics. Cambridge, MA: Blackwell.

Pinker, S. 2000. Words and Rules. The Ingredients of Language. New York: Harper Collins.

Saeed, John I. 2002. Semantics. 2nd ed. Oxford: Blackwell.

Schiffrin, D. 2003. The Handbook of Discourse Analysis. Malden, MA and Oxford, UK: Blackwell.

Talmy, L. 2000. Toward a Cognitive Semantics. Cambridge, MA: MIT Press.

Yule, George. 1996. Pragmatics. Oxford: OUP.

Windows CD-Rom. The Interactive Introduction to Linguistics. Hueber.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent