DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12274301
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de grau Quart Únic segon quad.
Llengua d'impartició
Anglès
Prerequisits L'assignatura Gestió de la Informació (12274125) s'ha d'haver superat obligatòriament abans de realitzar el Treball de Fi de Grau.
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
dolors.collellmir@urv.cat
jordi.lamarca@urv.cat
elena.ferran@urv.cat
alberto.fuertes@urv.cat
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
COLLELLMIR MORALES, DOLORES
LAMARCA MARGALEF, JORGE
FERRAN LARRAZ, ELENA
FUERTES PUERTA, ALBERTO
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l’estudiant demostri la seva perícia en l’aplicació de les eines de treball i les competències que ha adquirit al llarg del seus estudis. L’estudiant el realitzarà amb la tutela d’un professor que actuarà com a tutor acadèmic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Entendre la llengua anglesa i expressar-s'hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals.
 B9 Tenir capacitat de planificació i organització
 B10 Tenir motivació per la qualitat
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprendedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Elabora un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats de treball
Comunica correctament en anglès un resum coherent del treball realitzat
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor
 B6 Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
 B8 Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
 B9 Té capacitat de planificació i organització
 B10 Té motivació per la qualitat
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
 C6 Identifica necessitats de formació

Procediments de selecció i assignació
Procediments

A l’hora d’adjudicar la tasca de tutor, es tindrà en compte la força docent de la qual disposa el Departament en cada moment. És per això que, segons les circumstàncies, l’adjudicació podrà obeir a dos models ben diferenciats: En un es tendirà a assignar la tasca de tutor a un nombre reduït de professors (per exemple un o dos); en l’altre es podrà involucrar el major nombre possible de docents. Sigui quin sigui el model que es triï en cada moment, el nombre de crèdits que correspongui al nombre possible d’estudiants que es puguin matricular del TFG es repartirà entre els tutors assignats.

S’anomenarà un coordinador, les tasques del qual, entre les que es trobarà l’elaboració de la guia docent i del pla de treball de l’assignatura, seran reconeguda amb el creditatge que s’estableixi.

El tutor acadèmic serà responsable d’assessorar l’estudiant al llarg de l’elaboració del treball i de vetllar perquè aquest compleixi el seu objectiu, alhora que participarà en la seva avaluació i qualificació formant part de la comissió avaluadora davant la qual l’estudiant haurà de defensar el treball.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
B1
C3
C6
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
B8
C3
C6
2 2 4
Elaboració del treball de fi de grau
B6
B9
B10
0 200 200
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
B6
B8
C3
6 6 12
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A1
B6
C3
1 1 2
 
Proves orals
A1
B9
C3
1 3 4
Proves de desenvolupament
B10
0 1 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions informatives sobre el funcionament i el desenvolupament del Treball de Fi de Grau
Selecció/assignació del treball de fi de grau Els temes concrets, l’àmbit dels quals estarà en funció de la força docent que el Departament hi pugui dedicar o de les mencions que es trobin activades en cada moment, seran presentats cada curs pel Departament a la Facultat i se’n farà pública la llista, a fi que els alumnes puguin escollir el tema que prefereixin. En cap cas es podran presentar diversos TFGs sobre un mateix tema.
A l’hora d’escollir el tema, els estudiants marcaran, en ordre prioritari, quatre preferències. En cas d’empat, tindrà preferència, en aquest ordre: 1) l’alumne que tingui més crèdits superats a l’ensenyament corresponent, 2) l’alumne amb la millor nota ponderada. Si aplicats aquests criteris continua havent-hi empats, es procedirà a un sorteig.
Elaboració del treball de fi de grau Ja durant el procés d’elaboració , l’estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar.
En principi – i tret que la idiosincràsia del tema no ho exigeixi - el treball haurà de tenir aquestes parts: introducció i justificació (amb atenció especial als apartats “objectius” i “mètode”), part analítica del treball, conclusions, bibliografia i, si escau, annexos. El treball haurà de tenir, sense comptar la bibliografia i els annexos, un mínim de 25 pàgines i no hauria de superar en cap cas les 50 pàgines. S’haurà de lliurar en lletra Times New Roman de pas 12, a doble espai i amb uns marges de 3 cm per totes bandes.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau Un cop decidit el tema, l’estudiant procedirà a elaborar el treball sota la supervisió del tutor que se li hagi assignat. Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat.
Presentació i defensa del treball de fi de Grau Arribat el moment de l’avaluació i amb el treball enllestit, l’estudiant l’haurà de defensar davant d’una comissió avaluadora. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora.
Un cop la comissió consideri que es pot donar per acabada la sessió, l’estudiant lliurarà el treball en forma impresa per tal que pugui ser avaluat posteriorment per la comissió.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

L'estudiant treballarà sota la supervisió del/de la tutor(a) juntament amb el coordinador de l'assignatura.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau
B6
B9
B10
El treball serà avaluat per dos membres de la comissió avaluadora diferents del tutor. 35%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
B6
B8
C3
Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat. 5%
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A1
B6
C3
L’estudiant l’haurà de defensar el treball davant d’una comissió avaluadora. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora. 40%
Proves orals
A1
B9
C3
L'estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar. 15%
Proves de desenvolupament
B10
L’estudiant realitzarà un autoinforme sobre expectatives, aprenentatges adquirits, desenvolupament personal, etc. supervisat i avaluat pel seu tutor. Aquest informe tindrà una extensió màxima de tres pàgines en el mateix format que el propi TFG. 5%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segons la normativa del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys, aquesta assignatura contempla una única convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Guia d'elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Consultar la Guia per l'Elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys i les recomanacions de la URV pel que fa al nombre de crèdits que cal haver superat per poder matricular el Treball de Fi de Grau.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent