Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professorat
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
| | B2 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els propis processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
En les seves presentacions utilitza medis de suport
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
El llenguatge no verbal és apropiat al discurs verbal
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions orals estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps…)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
A l’hora d’adjudicar la tasca de tutor, es tindràen compte la força docent de la qual disposa el Departament en cada moment. Ésper això que, segons les circumstàncies, l’adjudicació podrà obeir a dos modelsben diferenciats: En un es tendirà a assignar la tasca de tutor a un nombrereduït de professors (per exemple un o dos); en l’altre es podrà involucrar elmajor nombre possible de docents. Sigui quin sigui el model que es triï en cadamoment, el nombre de crèdits que correspongui al nombre possible d’estudiants quees puguin matricular del TFG es repartirà entre els tutors assignats. S’anomenarà un coordinador, les tasques del qual,entre les que es trobarà l’elaboració de la guia docent i del pla de treball del’assignatura, seran reconeguda amb el creditatge que s’estableixi. El tutor acadèmic serà responsable d’assessorarl’estudiant al llarg de l’elaboració del treball i de vetllar perquè aquest compleixi el seu objectiu, alhora que participarà en la seva avaluació i qualificació com a membre de la comissió avaluadora. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
2 |
4 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
0 |
200 |
200 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
6 |
12 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves orals |
|
1 |
3 |
4 |
Proves de desenvolupament |
|
0 |
1 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions informatives sobre el funcionament i el desenvolupament del Treball de Fi de Grau |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Els temes concrets, l’àmbit dels quals estarà en funció de la força docent que el Departament hi pugui dedicar o de les mencions que es trobin activades en cada moment, seran presentats cada curs pel Departament a la Facultat i se’n farà pública la llista, a fi que els alumnes puguin escollir el tema que prefereixin. En cap cas es podran presentar diversos TFGs sobre un mateix tema.
A l’hora d’escollir el tema, els estudiants marcaran, en ordre prioritari, quatre preferències. En cas d’empat, tindrà preferència, en aquest ordre: 1) l’alumne que tingui més crèdits superats a l’ensenyament corresponent, 2) l’alumne amb la millor nota ponderada. Si aplicats aquests criteris continua havent-hi empats, es procedirà a un sorteig.
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Ja durant el procés d’elaboració , l’estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar.
En principi – i tret que la idiosincràsia del tema no ho exigeixi - el treball haurà de tenir aquestes parts: introducció i justificació (amb atenció especial als apartats “objectius” i “mètode”), part analítica del treball, conclusions, bibliografia i, si escau, annexos. El treball haurà de tenir, sense comptar la bibliografia i els annexos, un mínim de 25 pàgines i no hauria de superar en cap cas les 50 pàgines. S’haurà de lliurar en lletra Times New Roman de pas 12, a doble espai i amb uns marges de 3 cm per totes bandes. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Un cop decidit el tema, l’estudiant procedirà a elaborar el treball sota la supervisió del tutor que se li hagi assignat. Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Arribat el moment de l’avaluació i amb el treball enllestit, l’estudiant l’haurà de defensar davant d’una comissió avaluadora. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora.
Un cop la comissió consideri que es pot donar per acabada la sessió, l’estudiant lliurarà el treball en forma impresa per tal que pugui ser avaluat posteriorment per la comissió.
|
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
L'estudiant treballarà sota la supervisió del/de la tutor(a) juntament amb el coordinador de l'assignatura. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
El treball de fi de grau serà avaluat pels tres membres de la comissió avaluadora. |
35% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat. |
5% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
L’estudiant l’haurà de defensar el treball davant d’una comissió avaluadora formada per tres professors, tutor inclòs. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora. |
40% |
|
Proves orals |
|
L'estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar. |
15% |
|
Proves de desenvolupament |
|
L’estudiant realitzarà un autoinforme sobre expectatives, aprenentatges adquirits, desenvolupament personal, etc. supervisat i avaluat pel seu tutor. Aquest informe tindrà una extensió màxima de tres pàgines en el mateix format que el propi TFG. |
5% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segons la normativa del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys, aquesta assignatura contempla una única convocatòria. |
Bàsica |
|
Guia d'elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys. |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Consultar la Guia per l'Elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys i les recomanacions de la URV pel que fa al nombre de crèdits que cal haver superat per poder matricular el Treball de Fi de Grau.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|