DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12274301
Ensenyament
Grau d'Anglès (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Treball fi de grau Quart 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Prerequisits L'assignatura Gestió de la Informació (12274125) s'ha d'haver superat obligatòriament abans de realitzar el Treball de Fi de Grau.
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
Adreça electrònica liz.russell@urv.cat
joaquin.romero@urv.cat
isabel.oltra@urv.cat
john.style@urv.cat
anthony.pym@urv.cat
renataelzbieta.koba@urv.cat
ester.torres@urv.cat
andrearoxana.bellot@urv.cat
edwardalvar.lockhart@urv.cat
katarzyna.baran@urv.cat
ancadaniela.frumuselu@urv.cat
leticia.quesada@urv.cat
mireia.ortega@urv.cat
nune.ayvazyan@urv.cat
kevinpatrick.costello@urv.cat
nerea.tera@urv.cat
lidia.gallego@urv.cat
Professors/es
RUSSELL BROWN, ELISABETH
ROMERO GALLEGO, JOAQUIN
OLTRA MASSUET, MARIA ISABEL
STYLE , JOHN GLENMORE
PYM , ANTHONY DAVID
KOBA , RENATA ELZBIETA
TORRES SIMÓN, ESTER
BELLOT , ANDREA ROXANA
LOCKHART DOMEÑO, EDWARD ALVAR
BARAN , KATARZYNA AGNIESZKA
FRUMUSELU , ANCA DANIELA
QUESADA VÁZQUEZ, LETICIA
ORTEGA DURAN, MIREIA
AYVAZYAN -, NUNE
COSTELLO , KEVIN PATRICK
TERA FABA, NEREA
GALLEGO BALSÀ, LÍDIA
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu del Treball de Fi de Grau (TFG) és que l’estudiant demostri la seva perícia en l’aplicació de les eines de treball i les competències que ha adquirit al llarg del seus estudis. L’estudiant el realitzarà amb la tutela d’un professor que actuarà com a tutor acadèmic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats que vagin més enllà de l’ús purament instrumental de la llengua anglesa a un nivell superior.
Elabora un discurs oral i/o escrit concís i coherent a fi de comunicar els resultats del treball realitzat a un nivell superior.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen per raó de gènere i altres motius i comprendre’n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

A l’hora d’adjudicar la tasca de tutor, es tindrà en compte la força docent de la qual disposa el Departament en cada moment. És per això que, segons les circumstàncies, l’adjudicació podrà obeir a dos models ben diferenciats: En un es tendirà a assignar la tasca de tutor a un nombre reduït de professors (per exemple un o dos); en l’altre es podrà involucrar el major nombre possible de docents. Sigui quin sigui el model que es triï en cada moment, el nombre de crèdits que correspongui al nombre possible d’estudiants que es puguin matricular del TFG es repartirà entre els tutors assignats.

S’anomenarà un coordinador, les tasques del qual, entre les que es trobarà l’elaboració de la guia docent i del pla de treball de l’assignatura, seran reconeguda amb el creditatge que s’estableixi.

El tutor acadèmic serà responsable d’assessorar l’estudiant al llarg de l’elaboració del treball i de vetllar perquè aquest compleixi el seu objectiu, alhora que participarà en la seva avaluació i qualificació com a membre de la comissió avaluadora.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
CT2
CT3
CT6
1 1 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
CT2
CT6
2 2 4
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A5
CT2
CT3
CT5
0 200 200
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT2
CT3
CT5
6 6 12
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A5
CT2
CT5
1 1 2
 
Proves orals
CT2
CT5
1 3 4
Proves de desenvolupament
CT6
0 1 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions informatives sobre el funcionament i el desenvolupament del Treball de Fi de Grau
Selecció/assignació del treball de fi de grau Els temes concrets, l’àmbit dels quals estarà en funció de la força docent que el Departament hi pugui dedicar o de les mencions que es trobin activades en cada moment, seran presentats cada curs pel Departament a la Facultat i se’n farà pública la llista, a fi que els alumnes puguin escollir el tema que prefereixin. En cap cas es podran presentar diversos TFGs sobre un mateix tema.
A l’hora d’escollir el tema, els estudiants marcaran, en ordre prioritari, quatre preferències. En cas d’empat, tindrà preferència, en aquest ordre: 1) l’alumne que tingui més crèdits superats a l’ensenyament corresponent, 2) l’alumne amb la millor nota ponderada. Si aplicats aquests criteris continua havent-hi empats, es procedirà a un sorteig.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Ja durant el procés d’elaboració , l’estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar.
En principi – i tret que la idiosincràsia del tema no ho exigeixi - el treball haurà de tenir aquestes parts: introducció i justificació (amb atenció especial als apartats “objectius” i “mètode”), part analítica del treball, conclusions, bibliografia i, si escau, annexos. El treball haurà de tenir, sense comptar la bibliografia i els annexos, un mínim de 25 pàgines i no hauria de superar en cap cas les 50 pàgines. S’haurà de lliurar en lletra Times New Roman de pas 12, a doble espai i amb uns marges de 3 cm per totes bandes.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Un cop decidit el tema, l’estudiant procedirà a elaborar el treball sota la supervisió del tutor que se li hagi assignat. Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat.
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Arribat el moment de l’avaluació i amb el treball enllestit, l’estudiant l’haurà de defensar davant d’una comissió avaluadora. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora.
Un cop la comissió consideri que es pot donar per acabada la sessió, l’estudiant lliurarà el treball en forma impresa per tal que pugui ser avaluat posteriorment per la comissió.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

L'estudiant treballarà sota la supervisió del/de la tutor(a) juntament amb el coordinador de l'assignatura.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una autoavaluació (per part de l'estudiant)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A5
CT2
CT3
CT5
El treball de fi de grau serà avaluat pels tres membres de la comissió avaluadora. 35%
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT2
CT3
CT5
Durant el procés d’elaboració haurà d’acudir a un mínim de 3 tutories durant les quals explicarà al tutor l’estat del treball alhora que li podrà consultar els dubtes que se li hagin plantejat. 5%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A5
CT2
CT5
L’estudiant l’haurà de defensar el treball davant d’una comissió avaluadora formada per tres professors, tutor inclòs. Aquesta defensa serà oral i pública i consistirà en una exposició (d’un màxim de 15 minuts) dels aspectes fonamentals del treball realitzat. Acabada l’exposició, per a la qual podrà utilitzar programes com ara PowerPoint, l’estudiant haurà de contestar les preguntes que li puguin plantejar els membres de la comissió avaluadora. 40%
Proves orals
CT2
CT5
L'estudiant farà, davant del seu tutor i de qui hi vulgui assistir (per exemple el coordinador, altres tutors o altres estudiants) una exposició oral provisional amb l’ajut d’una presentació de PowerPoint o programa similar. 15%
Proves de desenvolupament
CT6
L’estudiant realitzarà un autoinforme sobre expectatives, aprenentatges adquirits, desenvolupament personal, etc. supervisat i avaluat pel seu tutor. Aquest informe tindrà una extensió màxima de tres pàgines en el mateix format que el propi TFG. 5%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segons la normativa acadèmica de grau i màster vigent, "Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a dues convocatòries d'avaluació".


Fonts d'informació

Bàsica

Guia d'elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Consultar la Guia per l'Elaboració del Treball de Fi de Grau del Departament d'Estudis Anglesos i Alemanys i les recomanacions de la URV pel que fa al nombre de crèdits que cal haver superat per poder matricular el Treball de Fi de Grau.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent