Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A2 |
Conèixer, entendre i interpretar els fets històrics del territori propi. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A9 |
Realitzar i executar projectes, informes i dossiers aplicant la didàctica de la història, de l'arqueologia i de la història de l'art. |
| A10 |
Interpretar la història com a disciplina en construcció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Interpreta la història de l'entorn proper local i regional.
| | A5 |
Analitza, reflexiona i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic.
| | A8 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Inicia la recerca històrica a partir de fonts variades (intencionals i no intencionals).
| | A9 |
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric.
| | A10 |
Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments de recerca.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Que és l’Arxivística?. Els sistemes arxivístics. La descripció |
1.1. Principi de procedència
1.2. Fons, sèries, seccions…
1.3. Que és una guia?
1.4. Que és un inventari i quadre de classificació?
1.5.Catàlegs i fitxes |
2. La web 2.0. i l'arxivística |
2.1. Arxius on line
2.2. Digital Humanities
2.3. Història i tecnologia digital
2.4. Fonts per Humanitats
2.5. Mega-dades, Big-data. |
3. Memòria i arxius |
3.1. Topografia de la memòria
3.2. Cas concret: l'Stasi
3.3. Arbres genealògics
3.4. Capsa de sabates |
4. Arxius i poder |
4.1. La destrucció documental
4.2. La manipulació: els grups silenciats
4.3. El poder dels documents
4.4. La gestió del poder |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
51 |
77 |
128 |
Debats |
|
2 |
2 |
4 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
definició de conceptes bàsics
|
Sessió Magistral |
Introduir a l'alumne a mon de l'Arxivística atensant el llenguatge propi de l'Arxivística, arxius i documentació |
Debats |
realitzats a l'aula i a les visites d'arxiu i a l'aula |
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
Descripció |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
es faran a l'aula i als arxius |
50 % |
Treballs |
|
L’avaluació continuada es basa en quatre pràctiques escrites que representen el 20 % de la nota final de l’assignatura cadascuna, més un 20 % que té en consideració l’interès, la participació a classe i l’assistència (qui no tingui 80 % d'assistència, entre les visites d'arxiu i l'assistència a classe, no podrà optar a l’avaluació continuada). |
50 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
la segona convocatòria correspon a l'avaluació única. L'avaluació única consistirà en les quatre pràctiques més un assaig de reflexió global de l'assignatura La sol·licitud s'ha de fer per escrit a la professora mitjançant un missatge lliurat a través del moodle, dins del termini fixat. 100% |
Bàsica |
|
CASANOVA, Eugenio.; Archivística, Bottega d’Erasmo, Torino, 1966. CRUZ MUNDET, José Ramón.; Manual de archivística, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Eurocolor, Madrid, 2005 (6ª ed.). HEREDIA HERRERA, Antonia.; ¿Qué es un archivo? , Ediciones Trea, Gijón, 2007 HEREDIA HERRERA, Antonia.; Archivística general. Teoría y práctica , Publicaciones de la Exma. Diputación Provincial de Sevilla, Sevilla, 1993 (6ª ed.). |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|