Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A3 |
Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A3 |
Analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. La Història, el món contemporani i la Primera Revolució Industrial. |
|
2. De la Revolució francesa a la Restauració (1789-1848). |
|
3. L'Europa dels nacionalismes (1848-1870). |
|
4. El moviment obrer fins a l'any 1914. |
|
5. La Segona Revolució Industrial i l'expansió imperialista (1870-1914). |
|
6. La Primera Guerra Mundial i la Revolució russa (1914-1918). |
|
7. El Període d'Entreguerres (1918-1939). |
|
8. La Segona Guerra Mundial (1939-1945). |
|
9. El món de després de la Segona Guerra Mundial (1945-1991) i els inicis del món actual (1991-2000). |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
52 |
60 |
112 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
30 |
36 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es faran unes quantes reflexions, de caràcter general, que permetran assolir millor els continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà el temari, tot deixant que l'alumne faci les preguntes i reflexions que consideri adients. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà, a nivell personal amb l'alumne, qüestions que no li hagin quedat prou clares. |
Descripció |
Els alumnes seran rebuts pel professor, al despatx 4.11, a les hores de visita.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
En Primera Convocatòria es faran dos Exàmens, un de Parcial i un de Final, amb l’estructura següent:
- APARTAT TEÒRIC (75% de la nota): 3 preguntes de desenvolupament sobre aspectes tractats en el temari.
- APARTAT PRÀCTIC (25% de la nota): preguntes de resposta concisa a partir d’un o dos textos extrets dels pràctics treballats a classe.
|
50 per cent l'Examen Parcial i 50 per cent l'Examen Final. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes seguiran el mètode d'avaluació continuada i per a superar l'assignatura hauran d'obtenir una qualificació mínima de 5 punts. En Primera Convocatòria, els alumnes que hagin suspès o no s'hagin presentat a l'Examen Parcial s'hauran d'examinar de tots els continguts de l'assignatura en un Examen Final amb un valor del 100 per cent de la nota. En Segona Convocatòria es farà un Examen de Recuperació als alumnes suspesos (menys de 5 punts) o no presentats a la primera, amb la mateixa estructura dels exàmens de la primera convocatòria (apartat teòric, 75% de la nota; apartat pràctic, 25% de la nota). El valor de la nota de l'examen, a efectes de la convocatòria, serà igualment del 100 per cent. |
Bàsica |
|
•
BARRACLOUGH, Geoffrey: Introducción a la Historia Contemporánea. Ed. Gredos;
Madrid, 1965. •
BLANNING, T.C.W.: El siglo XIX. Europa, 1789-1914. Ed. Crítica; Barcelona,
2002. •
DUGAST, Jacques: La vida cultural en Europa entre los siglos XIX y XX. Ed.
Paidós; Barcelona, 2003. •
HOBSBAWM, Eric J.: Historia del siglo XX. Ed. Crítica; Barcelona,
2001. •
MOSSE, George L.: La cultura europea del siglo XX. Ed. Ariel; Barcelona,
1997.
• RENOUVIN, Pierre: Historia de las Relaciones
Internacionales, siglos XIX y XX. Ed. Aguilar (Madrid, 1964) i
Ed. Akal (Madrid, 1982). |
Complementària |
|
La bibliografia específica es
facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|