Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A3 |
Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A4 |
Distingir els sistemes socials, les dinàmiques que els han generat i els àmbits culturals i geogràfics on s'integren. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identifica i comprèn l'evolució històrica d'Europa.
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A3 |
Analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Comprèn els mecanismes de la transició entre períodes històrics.
Distingeix els diversos models d'estructura política, econòmica i social existents en un període de la història.
Identifica les relacions politicosocials del segle XX.
| | A4 |
Comprèn conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geopolítica.
| | A5 |
Utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
| | A7 |
Sap relacionar religió, societat i política en el discurs històric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. L'Europa anterior a l'Edat Moderna. |
|
2. L'Europa del segle XVI. |
|
3. L'Europa del segle XVII. |
|
4. L'Europa del segle XVIII. |
|
5. L'Europa del segle XIX i dels primers anys del XX (1801-1914). |
|
6. Europa durant i després de la Primera Guerra Mundial (1914-1939). |
|
7. Europa durant i després de la Segona Guerra Mundial (1939-2000). |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
52 |
60 |
112 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
30 |
36 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició del temari. |
Atenció personalitzada |
Seguiment de l'evolució acadèmica de l'alumne. |
Descripció |
Els alumnes seran rebuts pel professor, al despatx 4.11, a les hores de visita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
Es faran dos exàmens: un de parcial i un de final.
Cada examen tindrà l'estructura següent:
- 75% avaluació dels continguts de l'assignatura, mitjançant 3 apartats teòrics.
- 25% avaluació de les pràctiques realitzades, mitjançant un exercici pràctic (preguntes curtes d'un o dos textos històrics treballats a classe).
|
50% parcial
50% final
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas que en 1a convocatòria no se segueixi l'avaluació continuada (no s'hagi presentat a l'Examen Parcial) o es suspengui l'Examen Parcial, l'alumne farà un únic Examen Final amb un valor del 100%. En segona convocatòria es farà un Examen de Recuperació per als alumnes suspesos. La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està adreçada als estudiants que no han superat la 1a convocatòria o no s'hi hagin presentat. |
Bàsica |
|
- Le Goff, J., ¿Nació Europa en la Edad Media?, Crítica, Barcelona, 2003.
- Geary, P., The Myth of Nations. The Medieval Origins of Europe,
University Press, Princeton, 2002.
- Southern, R.W., Scholastic humanism and the unification of Europe,
Blackwell, Oxford, 1997.
- KAMEN, Henry, Del Imperio a la decadencia. Los mitos que forjaron la
España moderna, Temas de Hoy; Barcelona, 2006.
- Runciman, S., Historia de las Cruzadas. 3 vols., Alianza, Madrid, 1985.
- MONEREO PÉREZ, José Luis; NAEF, Werner, La idea del estado en la Edad
Moderna, Crítica, Barcelona, 2005.
- TENENTI, Alberto, La edad moderna: siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona,
2000.
- BLANNING, Timothy , El siglo XIX. Europa, 1789-1914, Crítica, Barcelona,
2002.
- FULBROOK, Mary, Europa desde 1945, Crítica, Barcelona, 2002.
- JACKSON, Julian, Europa, 1900-1945, Crítica, Barcelona, 2003.
|
Complementària |
|
La bibliografia específica es
facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|