Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A3 |
Reconèixer i interpretar l'estructura diacrònica de la història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A4 |
Distingir els sistemes socials, les dinàmiques que els han generat i els àmbits culturals i geogràfics on s'integren. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identifica i comprèn l'evolució històrica d'Europa.
Reconeix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A3 |
Analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Comprèn els mecanismes de la transició entre períodes històrics.
Distingeix els diversos models d'estructura política, econòmica i social existents en un període de la història.
Identifica les relacions politicosocials del segle XX.
| | A4 |
Comprèn conceptes fonamentals relacionats amb aspectes i mètodes propis de la geopolítica.
| | A5 |
Utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
| | A7 |
Sap relacionar religió, societat i política en el discurs històric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. L'Europa anterior a l'Edat Moderna. |
|
2. L'Europa del segle XVI. |
|
3. L'Europa del segle XVII. |
|
4. L'Europa del segle XVIII. |
|
5. L'Europa del segle XIX i dels primers anys del XX (1901-1914). |
|
6. Europa durant i després de la Primera Guerra Mundial (1914-1939). |
|
7. Europa durant i després de la Segona Guerra Mundial (1939-2000). |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
52 |
60 |
112 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
6 |
30 |
36 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició del temari. |
Atenció personalitzada |
Seguiment de l'evolució acadèmica de l'alumne. |
Descripció |
Els alumnes seran rebuts pel professor, al despatx 4.11, a les hores de visita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
En Primera Convocatòria es faran dos Exàmens, un de Parcial i un de Final, amb l’estructura següent:
- APARTAT TEÒRIC (75% de la nota): 3 preguntes de desenvolupament sobre aspectes tractats en el temari.
- APARTAT PRÀCTIC (25% de la nota): preguntes de resposta concisa a partir d’un o dos textos extrets dels pràctics treballats a classe.
|
50 per cent l'Examen Parcial i 50 per cent l'Examen Final. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En Primera Convocatòria, els alumnes que hagin suspès o no s'hagin presentat a l'Examen Parcial s'hauran d'examinar de tots els continguts de l'assignatura en un Examen Final amb un valor del 100 per cent de la nota. En Segona Convocatòria es farà un Examen de Recuperació als alumnes suspesos (menys de 5 punts) o no presentats a la primera, amb la mateixa estructura dels exàmens de la primera convocatòria (apartat teòric, 75%de la nota; apartat pràctic, 25% de la nota). El valor de la nota de l'examen,a efectes de la convocatòria, serà igualment del 100 per cent. |
Bàsica |
|
- LE GOFF, Jacques: ¿Nació Europa en la Edad Media?, Crítica, Barcelona, 2003.
- GEARY, Patrick: The Myth of Nations. The Medieval Origins of Europe,
University Press, Princeton, 2002.
- SOUTHERN, R.W.: Scholastic humanism and the unification of Europe,
Blackwell, Oxford, 1997.
- MONEREO PÉREZ, José Luis: NAEF, Werner, La idea del estado en la Edad
Moderna, Crítica, Barcelona, 2005.
- TENENTI, Alberto, La edad moderna: siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona,
2000.
- BLANNING, Timothy: El siglo XIX. Europa, 1789-1914, Crítica, Barcelona,
2002.
- FULBROOK, Mary: Europa desde 1945, Crítica, Barcelona, 2002.
- JACKSON, Julian: Europa, 1900-1945, Crítica, Barcelona, 2003.
|
Complementària |
|
La bibliografia específica es
facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|